کد خبر: 980359
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک شبکه عربی به نقل از منابع لبنانی اعلام کرد، توافق اولیه بر سر تشکیل دولت تکنو- سیاسی در لبنان با نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» و بدون حضور «جبران باسیل» وزیر خارجه حاصل شده است.
به گزارش فارس، پنج هفته از زمانی که «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان می‌گذرد و هنوز تکلیف دولت جدید مشخص نیست. الحریری دیروز بار دیگر اعلام کرد، در دولت آینده نخست‌وزیر نمی‌شود و از نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» حمایت می‌کند. الخطیب از تاجران لبنانی و نزدیک به سعد الحریری است. وی در حال حاضر ریاست یک شرکت بزرگ به نام «خطیب و علمی» را بر عهده دارد. شبکه «الجزیره» به نقل از منابع آگاه لبنانی گزارش داد: توافق اولیه بر سر تشکیل دولت تکنو- سیاسی به نخست‌وزیری «سمیر الخطیب» است و «جبران باسیل» رئیس «التیار الوطنی‌الحر» در آن حضور نخواهد داشت.
الجزیره ادامه داد: این دولت در زمینه تصویب قانون انتخاباتی جدید کار نخواهد کرد و بنابراین موعد انتخابات پارلمانی زودهنگام را تعیین نمی‌کند. این شبکه درباره عمر دولت مذکور هم گزارش داد: عمر این دولت سه تا ۹ ماه خواهد بود و وطیفه اصلی آن به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد و ایجاد سازوکار‌های مؤثر برای حل بحران مالی است. بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی، از زمانی که الحریری در هفتم آبان ماه استعفا داد، منابع وابسته به جریان «۱۴ مارس» همواره گفته‌اند باسیل نباید در دولت آینده حضور داشته باشد.
روزنامه «الجمهوریه» هم نوشت: شانس تشکیل دولت تکنو- سیاسی به‌ویژه پس از اعلام باسیل مبنی بر حضور نیافتن در دولت، بیشتر شده و این شرط سعد الحریری نخست‌وزیر موقت لبنان بود.
در ادامه این گزارش آمده: دولت جدید ۲۴ وزیر دارد که شش نفر آن‌ها سیاسی و ۱۸ نفر دیگر تکنوکرات هستند. وزارت دارایی برای طیف شیعی باقی خواهد ماند و وزارت دفاع در اختیار «میشل عون» رئیس‌جمهور خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار