کد خبر: 980338
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هرچند که با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید با تعمق بیشتر روی حرف‌ها، اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های بهارستان‌نشینان فکر کرد و دقت داشت که فریب بازی‌های انتخاباتی را نخورد، اما به هر حال شنیدن برخی از حرف‌ها که مطالبه سال‌های گذشته همه است، جالب توجه است. البته به شرط آنکه مثل خیلی از حرف‌های دیگر دم انتخاباتی نباشد و جدا پیگیری شود.

امروز صحبت از میلیارد‌ها پول این مردم مظلوم است که از سوی فدراسیون‌نشینان فوتبال به انواع و اقسام مختلف از کشور خارج می‌شود. یک روز به اسم قرارداد با مربی خارجی فلان باشگاه، روز دیگر به نام پاداش برای پیروزی بی‌ارزش تیم ملی و امروز هم برای راضی نگه داشتن مربی تیم ملی که حتی حاضر نیست برای گرفتن پول خودش به ایران بیاید.

تمام این‌ها را مدت‌هاست که عنوان می‌کنیم و گوش شنوایی نیست، حتی در مجلس. سال‌هاست که از پرونده فساد در فوتبال می‌نویسیم و همین مجلسی‌ها ندیدند و نشنیدند، به طوری که این پرونده در راهرو‌های بهارستان خاک خورد. حالا، اما موسم انتخابات است و فصل رأی جمع کردن، حالا بهارستان‌نشینان از تحویل پرونده به قوه قضائیه صحبت می‌کنند و پرده از زوایای وحشتناک این پرونده برمی‌دارند.
بسیار خب پرونده فوق تحویل قوه قضائیه شد، اما حالا بحث چیز دیگری است. جناب نمایندگانی که این روز‌ها تلاش‌شان برای دیده شدن و فعال جلوه کردن بیشتر شده، بهتر است پرونده‌ای را به نام تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال باز کنند و در فرصت اندک باقیمانده تا انتخابات با قدرت پیگیر آن باشند. چطور ممکن است در کشوری که با تحریم و انواع و اقسام مشکلات ارزی و اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، تنها در یک فدراسیون ورزشی‌اش برای کارکرد کمتر از یک ماه سرمربی خارجی چیزی حدود ۲ میلیون یورو پرداخت شده باشد و بعد کنکاش به عمل آید که قرارداد یک‌ساله جناب سرمربی ۳ میلیون یورو بوده و ما پیش‌قسط اعظم آن را با احترام تقدیم کرده‌ایم، آن‌هم در چنین روزگار سخت و تنگنای بد اقتصادی برای مردم.

این ارقام حتی اگر دروغ و بزرگنمایی باشد و حتی رقم حقیقی قرارداد سرمربی تیم ملی کمتر از چیزی که گفته می‌شود (که البته نباید به مبالغ خیلی پایین دلخوش بود) باید یک جایی و توسط یک ارگان و بخشی جلوی این فساد و بیت‌المال‌خوری گرفته شود.
فدراسیون فوتبال و رئیس دائم‌السفرش باید پاسخگو باشند که چگونه و با چه عنوانی پول بیت‌المال را اینگونه بذل و بخشش می‌کنند و در پاسخگویی به منتقدان و افکار عمومی صرفاً به انتشار یک بیانیه خشک و خالی و تکذیب تمام ادعا‌ها بسنده نکنند. این وظیفه نمایندگان مجلس است که حتی اگر این اعداد و ارقام خیالی باشد و شایعه برای بزرگ‌نمایی و فرار از ارقام واقعی باید با ورود جدی به این ماجرا برای همیشه آن را تمام کنند.

فدراسیونی که توانایی احقاق بدیهی‌ترین حق فوتبال ایران را در مجامع بین‌المللی فوتبال ندارد و صرفاً یاد گرفته که خوب خرج کند باید در برابر مردم پاسخگو باشد و این پاسخگویی باید توسط مجلس پیگیری شود. بگذارید که به فیفا گزارش دخالت در امور فدراسیون را بدهند و تحریممان کنند، مگر کل کشور تحریم نیست فوتبال هم رویش، تازه شاید با این تحریم مبلغ قابل توجهی از حیف‌ومیل بیت‌المال کاسته شود و دولت دیگر فریاد بی‌پولی سر ندهد. شاید دیگر به اسم فوتبال چمدان‌چمدان ارز از کشور خارج نشود. چنین فوتبالی تحریم شود بهتر است، اما تا قبل از اینکه آقایان بخواهند با شلوغ‌کاری و بیانیه‌نویسی به فیفا آمار بدهند، بهتر است نمایندگان محترم مجلس که از چند و، چون و زیر و بم پرونده فساد فوتبال مطلع هستند و این روز‌ها مبالغ بریز و بپاش آن‌ها برای آوردن سرمربی خارجی را رسانه‌ای می‌کنند در پی تحقیق و تفحص جدی از فدراسیون فوتبال باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار