کد خبر: 980239
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد:
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق بازرگانی اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، مسعود گلشیرازی با اشاره به مزیت های  سیستم آ.ت.آ برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: «کارنه آ. ت. آ» پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سیستم در راستای روان‌سازی و تسهیل تجارت بین المللی است و اتاق اصفهان با توجه به نیاز فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان، جزو معدود اتاق های کشور است که این سیستم را ایجاد و خدمات آن را ارائه خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: پیاده‌سازی رویه گمرکی (آ.ت.آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشورهای ثالث با تضمین اتاق بازرگانی اصفهان، گام‌ ارزشمندی در زمینه تسهیل حمل و نقل بین المللی و فعالیت های لجستیکی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان است که می تواند در بلندمدت به توسعه تجارت بین‌الملل و همچنین رونق کسب‌ وکار  اعضا منجر شود.

وی با اشاره به فعالیت های اتاق اصفهان در دوره  نهم در زمینه کمک به توسعه صادرات استان اظهار داشت: تاسیس و آغاز فعالیت انجمن صادرکنندگان استان به همراه ایجاد مراکز رشد صادرات و تجارت الکترونیک و همچنین ایجاد شتاب دهنده های صادراتی و برگزاری رویداد «ماراتون صادرات» بخشی از اقدامات اتاق اصفهان بوده و افزون بر آنها راه اندازی سیستم آ. ت. آ نیز می تواند خدمات قابل توجهی در زمینه توسعه صادرات استان ارائه نماید.

  گلشیرازی در ادامه به تبیین مزایای استفاده از سیستم کارنه آ. ت.آ پرداخت و افزود: این سند به‌عنوان پاسپورت کالا شناخته می‌شود و در واقع یک سند بین‌المللی گمرکی است که در 87 کشور جهان عضو کنوانسیون آ.ت.آ قابل استفاده است و بازرگانان، صادرکنندگان و کلیه افراد حقیقی و حقوقی که دارای کارت عضویت معتبر اتاق بازرگانی هستند، می‌توانند از فواید این سیستم بهره‌مند شوند.

گلشیرازی تصریح کرد: برای ورود  موقت کالا تحت کنوانسیون آ.ت.آ، نیازی به ارائه تضامین و یا پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نخواهد بود.

شایان ذکر است که افتتاحیه بهره برداری از سیستم کارنه آ. ت. آ و سمینار « کنوانسیون آت آ؛ فرصت و چشم اندازها برای توسعه و رونق  بازار کسب و کار بنگاه های اقتصادی» اواخر آذر ماه سال جاری با حضور مدیر امور کارنه آ. ت. آ اتاق ایران و برخی مقامات استانی و شرکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی، در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار