کد خبر: 980238
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان:
آموزش، اعم از آموزش عمومي، فني و حرفه اي و عالي، توان بالقوه فرد را در انجام كار افزايش داده و سبب ارتقاي بهره وري به عنوان يكي از عوامل توليد و استفاده بهينه از امكانات موجود مي گردد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، آرش اخوان طبسي مدير كل استان ضمن گراميداشت سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذرماه 1398 روز جهاني افراد داراي معلوليت، ارتقاء مشاركت افراد داراي معلوليت براي دستيابي به توسعه فراگير، عادلانه و پايدار را ضروري دانست.

اخوان ضمن اشاره به نقش سازمان آموزش فني و حرفه اي در ارائه آموزش هاي مهارتي افزود: آموزش هاي فني و حرفه اي كليد توانمندسازی و توانبخشي شغلي و حرفه اي معلولين مي باشند.

وي گفت: بر اساس تحقيقات مختلف از بين پنج نياز استراتژيك جوامع انساني كه به عنوان نيازهاي مرتبط با امنيت ملي هر كشور از آن نام برده مي شود دو نياز آموزشي و اقتصادى از مهمترين دغدغه و مسأئل در زندگى تك تك افراد جامعه بويژه معلولين است.

اخوان افزود: آموزش، اعم از آموزش عمومي، فني و حرفه اي و عالي، توان بالقوه فرد را در انجام كار افزايش داده و سبب ارتقاي بهره وري به عنوان يكي از عوامل توليد و استفاده بهينه از امكانات موجود مي گردد؛ بنابراين آموزش مهمترين نقش در توسعه اقتصادي و اجتماعي، از طريق تربيت نيروي انساني مهارت ديده براي رشد و توسعه ايفا مي كندكه انجام اين رسالت در كشور ما مستلزم هماهنگي و تناسب برنامه هاي آموزشي با نيازهاي توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و ديني كشور است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بيان داشت: معلولين به واسطه نداشتن مهارتهاي حرفه اي، مددجويي و عدم تامين منابع مالي براي امرار معاش و گذران زندگي خود و خانواده بيشتر از ساير افراد جامعه در معرض انواع آسيب هاي فردي و اجتماعي قرار مي گيرند. از اين روي آموزش هاي فني و حرفه اي به عنوان آموزشهايي كه ابعاد كاربردي و مهارتي آنها نسبت به ابعاد نظري از اهميت بيشتري برخوردار است يكي از پربازده ترين سرمايه گذاري هاي جوامع براي توسعه فردي و اجتماعي معلولان تلقي مي شود.

آرش اخوان طبسي گفت: در راستای اجرایی سازی ماده 14 قانون حمایت ازحقوق  معلولین و با عنایت به ابلاغ " نظام نامه آموزشهای مهارتی افراد دارای معلولیت " توسط مقام عالی وزارت به این سازمان، تلاش مي نماييم تا در اسرع وقت نسبت به عملیاتی نمودن نظامنامه فوق در سطح استان گام هاي مؤثري برداريم.

وي افزود: با توجه به نیازسنجی شغلی صورت گرفته، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در سال 97 تعداد 691 نفر-دوره و120806 نفر – ساعت آموزش هاي مهارتي را به معلولان ارائه  نموده است که در زمینه صنایع دستی ، هنر وخدمات (قالیبافی- خیاطی – آشپزی- کامپیوتر صنایع غذایی  و غیره) می باشد.

اخوان گفت: اين عملکرد آموزشی در هشت ماهه سال 1398 نيز براي  تعداد 268 نفر از معلولان اجرا گرديده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر