کد خبر: 980221
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
ششمین توپ طلا در غیاب کریس به لئو رسید
ششمین توپ طلای لیونل مسی، بارسلونا را در رقابت با رئال‌مادرید پیش انداخت. مراسم انتخاب بهترین بازیکن فوتبال سال جهان و جایزه توپ طلای فرانس فوتبال در پاریس برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت این جایزه به مهاجم آرژانتینی رسید.
اشرف رامين
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  مسی با پشت سر گذاشتن رقبایی، چون ویرجیل فن‌دایک و کریستیانو رونالدو برای ششمین بار توپ طلا را به خانه برد. لئو با پشت سر گذاشتن رونالدو و با کسب ششمین توپ طلا حالا پرافتخارترین فوتبالیست دنیا به شمار می‌رود. مهاجم بارسلونا که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ برنده توپ طلا شده بود، در سه سال گذشته در رقابت با رونالدو و مودریچ ناکام ماند. در حقیقت این دوازدهمین توپ طلایی است که به بازیکنان بارسا می‌رسد و از این لحاظ کاتالان‌ها یک‌بار بیش از رئالی‌ها این جایزه را به دست آورده‌اند. لوکا مودریچ، هافبک کهکشانی‌ها سال پیش توپ طلا را تصاحب کرده بود. جایزه لو یاشین (بهترین دروازه‌بان سال) نیز به آلیسون بکر رسید و ماتیاس دلیخت هم جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال) را از آن خود کرد.

تحقق رؤیا‌ها
صحبت‌های بهترین فوتبالیست جهان پس از دریافت یک توپ طلای دیگر در نوع خود جالب توجه بود. لیونل مسی از اضافه شدن یک جایزه دیگر به ویترین افتخاراتش ابراز خوشحالی کرد: «باید از همه روزنامه‌نگارانی که در این رده‌بندی به من رأی دادند تشکر کنم. همچنین از همبازی‌های خود نیز ممنون هستم. ۱۰ سال پیش که من اولین توپ طلا را دریافت کردم، همه چیز، حتی رخ دادن این اتفاقات برایم غیرقابل تصور بود. این فوتبال همان چیزی است که من عاشق آن هستم و امیدوارم خداوند کمک کند این روند برایم تا سال‌های سال ادامه داشته باشد.»

حضور در جمع بزرگان
مدافع لیورپول کسب عنوان دوم در مراسم توپ طلا را افتخاری بزرگ خواند. ویرجیل فن‌دایک در حالی که عملاً در حضور مسی و رونالدو شانسی برای موفقیت نداشت از قرار گرفتن در کنار این ستاره‌ها در پوست خود نمی‌گنجید: «بودن در جایگاهی که بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی حضور دارند خوشایند است. من فاصله زیادی با کسب عنوان بهترین بازیکن نداشتم و در ادامه نیز به مبارزه کردن ادامه خواهم داد. البته رسیدن به چنین مراحلی در فوتبال دشوار است. تا زمانی که نام خودم را ندیده بودم هرگز تصور نمی‌کردم روزی نامزد دریافت جایزه توپ طلا شوم. در دوران ورزشی خود دشواری‌های زیادی را تجربه کرده‌ام و دیر به سطح اول معرفی شدم، اما هیچ‌گاه برای رسیدن به رؤیا‌های خود تسلیم نشدم. من به عملکردم افتخار می‌کنم و امیدوارم سال آینده نیز اینجا باشم.» برنده جایزه یاشین هم چیزی شبیه به صحبت‌های فن‌دایک را به زبان آورد. آلیسون بکر دومین بازیکن موفق لیورپول در مراسم دوشنبه شب بود: «به خودم افتخار می‌کنم، چون در این مراسم و کنار بهترین‌ها حضور داشتم. باید از تمام اعضای خانواده و همچنین از هم‌تیمی‌هایم در لیورپول و تیم ملی برزیل تشکر کنم. این عنوان حتی در رؤیا‌های کودکی من هم نمی‌گنجید. با تلاش فراوان به جایگاه فعلی رسیده‌ام، اما نباید فراموش کنید بدون خانواده و هم‌تیمی‌هایم صاحب این جایزه نمی‌شدم. امیدوارم به این روند ادامه دهم.»

ماتیاس دلیخت، مدافع یوونتوس هم پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان به مسیر طی شده برای رسیدن به این افتخار اشاره کرد: «از اینکه موفق به کسب چنین جایزه‌ای شده‌ام، بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که اینجا و در بین بهترین بازیکنان دنیا حضور دارم. برای من در طول یک سال گذشته بهترین اتفاقات ممکن رخ داد. با آژاکس تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفتم و حالا در یوونتوس کنار بهترین‌های دنیا توپ می‌زنم. این جایزه شروع افتخارآفرینی من است و به شما قول می‌دهم در آینده جوایز و افتخارات فردی و تیمی بیشتری کسب کنم.»
کریس کجایی؟

غایب بزرگ توپ طلا کسی نبود جز کریس رونالدو. البته این اتفاق عجیبی نبود، چراکه او سال گذشته هم در این مراسم حضور نداشت، چون هم پارسال و هم امسال می‌دانست فرد برنده کس دیگری است. با این حال مهاجم یووه این‌بار باید در مراسم معرفی برترین‌های سری آ ایتالیا شرکت می‌کرد و این بهانه خوبی برای نرفتن به پاریس بود. در مراسمی که در شهر میلان برگزار شد جایزه بهترین فوتبالیست ایتالیا به رونالدو اهدا شد. مهاجم پرتغالی فصل پیش در اولین سال حضورش در لیگ ایتالیا برای بانوی پیر ۲۶ گل به ثمر رسانده و نقش مهمی در موفقیت‌های راه‌راه‌پوشان ایفا کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار