کد خبر: 980216
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵
دو مرد فریبکار که در پوشش پلیس اردوگاه از اتباع بیگانه اخاذی می‌کردند، سرانجام بازداشت شدند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده از اریبهشت‌ماه امسال و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه درباره سرقت از اتباع بیگانه در دستور کار کارآگاهان پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از شاکیان که بامداد ۲۲‌اردیبهشت‌ماه ماجرای سرقت را به مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ گزارش داده‌بود به مأموران کلانتری‌۱۷۳ امین‌آباد گفت: برای خرید گوشی تلفن همراه از شهرستان سمنان به تهران آمده‌بودم. بعد از خرید و گشت و گذار در تهران ساعت‌۱۲ شب راهی سمنان شدم. در سه راه‌افسریه سوار یک خودروی پژو ۲۰۶‌سفید رنگ شدم که به جز راننده مرد دیگری به عنوان مسافر سوار بود. به هر حال راننده به سمت سمنان حرکت کرد. نیم‌ساعت بعد از حرکت بود که سرنشین جلو رو به من کرد و گفت که او و راننده از مأموران اردوگاه هستند و به من مظنون هستند. آن‌ها از من اجازه خواستند تا من را بازرسی کنند. از آنجا که اجازه اقامت داشتم مانع نشدم. آن‌ها بعد از بررسی من را از ماشین پیاده کرده و به مسیرشان ادامه دادند. بعد از آن بود که متوجه شدم سه دستگاه گوشی تلفن همراه و مقداری پول و مدارکم سرقت شده است.

کارآگاهان پلیس در جریان بررسی شکایت‌هایی که به این شیوه مطرح شده‌بود، موفق شدند یکی از متهمان را که مردی ۲۹‌ساله به نام سیاوش بود شناسایی کنند. سیاوش از مجرمان سابقه‌دار بود که بار‌ها به اتهام جرائم مختلف مثل سرقت، مواد مخدر و شرارت بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود.

در شاخه دیگری از تحقیقات مخفیگاه سیاوش در محدوده قرچک شناسایی و متهم اول آذرماه در مخفیگاهش بازداشت شد. متهم در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از اتباع بیگانه با همدستی یکی از دوستانش که فرهاد نام داشت اعتراف کرد. با اطلاعاتی که سیاوش در اختیار پلیس گذاشت همدست او هم در قرچک شناسایی و بازداشت شد. دو متهم گفتند: سریال سرقت‌های خود را از ابتدای سال شروع کرده و به این شیوه در پوشش پلیس اردوگاه از اتباع افغان سرقت و بیشترین سوژه‌های خود را هم در محدوده‌های خیابان فدائیان اسلام، شوش و شهرری انتخاب می‌کردیم و اموال سرقتی را هم به افراد ناشناس در محدوده قرچک می‌فروختیم و پول آن را صرف هزینه زندگی یا مصرف مواد مخدر می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای شهر ری تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر دو متهم در پایگاه‌نهم پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار