کد خبر: 980212
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
هادی محمدی
آنچه ترامپ و دستگاه‌های اطلاعاتی‌اش به موازات همکاری صهیونیست‌ها و تعدادی از کشور‌های عربی فاسد برای لبنان، عراق، سوریه و ایران طراحی کرده‌اند، رؤیای تحقق یک موازنه قدرت جدید و بازگرداندن سلطه و هژمونی امریکاست که حداقل در دو دهه گذشته با شکست روبه‌رو شده است. آن‌ها فقط حذف حزب‌الله از ساختار‌های لبنان یا واگرایی و تشدید اختلاف بین جریان‌های شیعه و حذف و انحلال حشدالشعبی در عراق یا ظرفیت‌سازی برای فسادطلب‌ها در انتخابات پارلمانی ایران را دنبال نمی‌کنند، بلکه این سناریو، دارای لایه و پرده‌های پلکانی و گسترش یابنده و براندازی کامل در جغرافیای مقاومت از تهران تا بیروت را مد نظر دارد.

در عراق با همه سرمایه‌گذاری و بسیج تمامی توان شبکه‌سازی اجتماعی و مزدوران نفاق، بعثی، منحرفین و نفوذی‌های دولتی، نظامی و امنیتی و آشوب پرسرعت در استان‌های شیعه که با تدبر رهبران شیعه و مرجعیت در حال مهار و مدیریت است و آشوبگران یا دستگیر شده‌اند یا به لانه‌های خود خزیده‌اند، یک پرده اصلی و دوم در حال نشان دادن علائم خود است. اگر هدف آشوب در استان‌های شیعه از نگاه دزدان بین‌المللی غربی و صهیونیستی را، به حداقل رساندن ظرفیت‌های شیعه برای حفظ کیان عراق و فرسایش پتانسیل آن‌ها برای مقابله با تروریست‌های داعش جدید در عراق بدانیم، به‌نحوی که همانند پنج سال قبل با فتوای مرجعیت نتوانند عفریته تروریسم داعشی را نابود کنند، پرده دوم سناریوی آشوب و فتنه در عراق با هدف تجزیه، برنامه‌ریزی شده است. این پرده دوم با تظاهرات در موصل و رمادی در حمایت از تظاهرات در استان‌های شیعه شروع شده و همزمان با آن عملیات‌های ایذایی داعش در حاشیه کوه‌های حمرین در دیالی، کرکوک و حاشیه بغداد به اجرا درآمدند. امریکایی‌ها یک هدف اعلام نشده در استان ذی‌قار داشتند و آن این بود که آشوبگران زندان حوت را با ۶ هزار داعشی دارای حکم اعدام که حداقل ۳ هزار نفر آن‌ها سعودی هستند، آزاد کنند تا جرقه آشوب سراسری در عراق زده شود. این ۶ هزار نفر تروریست، در کنار ۱۶ هزار داعشی در پایگاه‌های امریکایی در عین‌الاسد و حبانیه و هزاران نیروی عشایری آموزش‌دیده در استان انبار، با حمایت نیرو‌های ویژه امریکایی، در مرحله اول قصد اخراج حشدالشعبی از استان‌های غربی را داشتند تا سپس مراحل تجزیه عراق را به اجرا بگذارند که در سفر پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا به عین‌الاسد و سپس دیدار با نچیروان بارزانی در اربیل هماهنگ شد. در این پرده از سناریوی آشوب، مناطق نفتی در جنوب عراق و نزدیک مرز کویت نیز برای یک اقلیم سنی منظور شده و بغداد را نیز برای تروریست‌های امریکایی ثبت کرده‌اند.

رؤیای آشوب امریکایی، در همین نقطه متوقف نمی‌شود و با شروع افزایش نیرو در شرق فرات که با نام استقرار در مناطق نفتی و غارت آن انجام می‌شود، در پرده سوم با تکیه بر ۱۱ هزار داعشی در شرق فرات و صد‌ها تروریست داعشی و نظامیان امریکایی در منطقه تنف سوریه، جغرافیای دوسوی مرز عراق و سوریه را مجدداً در اختیار تروریست‌های داعش و مزدوران جدید قرار داده تا بحران کشور‌های منطقه به نقطه صفر بازگردد. این نقشه امریکایی-استعماری که امروز فقط با تروریسم و آشوب در سراسر منطقه برای حفظ سلطه و قدرت سازمان‌یافته، در اشراف اطلاعاتی و تمامی محور مقاومت در منطقه است و به‌جز استمرار هزینه‌های جدید و بزرگ و رسوایی برای امریکا و متحدانش حاصلی نخواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار