کد خبر: 980202
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
لوریس چکناواریان و فریدون شهبازیان دو موزیسین برجسته کشورمان از اوضاع نابسامان و بلبشوی موسیقی و نظارت نداشتن دقیق و کارشناسانه بر محتوای آثار منتشر شده این عرصه در کنار اقدامات خلق‌الساعه و غیرمدبرانه مسئولان و همچنین جولان مافیای موسیقی گلایه‌های مشترکی را مطرح کرده‌اند.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:

وقتی گلزار ویولن می‌زند و مدیری خوانندگی می‌کند!
فریدون شهبازیان رهبر سابق ارکستر ملی درباره اوضاع موسیقی و نقش‌آفرینی جریان‌های مافیایی در این حوزه می‌گوید: «متأسفانه طی این سال‌ها روند موسیقی شکل و شمایل دیگری به خود گرفته است. زمانی که آقای محمدرضا گلزار به خودش اجازه می‌دهد در کنسرتش روی صحنه برود و ویولن بنوازد، آواز بخواند و پیانو و گیتار بزند، انتظاری بیش از این نمی‌توان داشت. زمانی که مهران مدیری خوانندگی می‌کند و کنسرت می‌دهد وضعیت همین می‌شود که می‌بینید. این اوضاع چگونه درست خواهد شد؟» رهبر سابق ارکستر ملی که در دهه ۷۰ با حضور در مرکز موسیقی صداوسیما، نسبت به گزینش و انتخاب خوانندگان پاپ وسواس بسیاری به خرج می‌داد و تلاشش این بود سطح کیفی موسیقی پاپ را ارتقا دهد، درباره نحوه فعالیت فعلی این تشکل در رسانه ملی نیز اظهار می‌دارد: «مرکز موسیقی صداوسیما در حال حاضر فعالیتی ندارد و اگر غیر از این است، من از روند فعالیت آن بی‌خبرم، البته عوامل و مسئولان این بخش اگر هم بخواهند، نمی‌توانند کار مؤثری انجام دهند، زیرا افرادی که به عنوان مدیر منصوب شده‌اند و می‌شوند، موزیسین نیستند تا بدانند چه می‌کنند. به نظرم این وضعیت هیچ‌گاه درست نمی‌شود و اگر قرار است چنین اتفاقی بیفتد اوضاع باید به هم بریزد که این نیز شدنی نیست.»

وزارت ارشاد برای جوانان هزینه‌کند
لوریس چکناواریان نیز در برنامه «شوکران» با گلایه از سوءمدیریت ارشاد در حوزه موسیقی اینگونه اظهـارنظـر مـی‌کند: «موسیقی درمان بسیاری از دردهاست و قدرت بازسازی فرهنگ را دارد. موسیقی زبان خداست و آنقدر بزرگ است که تمام آفریده‌های خدا صدا دارد و بدون صدا زندگی دیوانه‌کننده است، البته برخی از موسیقی سوءاستفاده می‌کنند و افرادی هستند که می‌خواهند جوانان را منحرف کنند. اینجا وزارت ارشاد باید کمک کند، باید بیشترین بودجه را داشته باشد، چون از فرهنگ مردم حراست می‌کند. هنر باید در خدمت باشد. وزارت ارشاد باید اینجا مانند ارتش بایستد و روی هنرمندان جوان هزینه کند، چون این‌ها آینده کشور هستند.»

طرف مردم هستید یا طرف پول؟
اما کارن همایونفر که با انتشار متنی خطاب به سلبریتی‌ها و تقبیح اقدام آن‌ها در انتشار هماهنگ نقشه سیاه شده کشورمان در کانون توجهات رسانه‌ای و مردمی قرار گرفت، مجدداً با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: «ممنون که نگذاشتید احساس تنهایی کنم. ممنون از دوستانی که تا چند روز پیش گل می‌فرستادند و امروز فحش. ممنون حتی از تماس‌های دلجویانه و تماس‌های پر از تهدیدتان. من کارم موسیقی است، اما ساکت‌ترین آدم سینما و موسیقی بودم. ممنون از دوستان هنرمندم که با فحش بلاکم کردند، اما پایان ماجرا این نیست. تا به مردم جواب ندهید ول نخواهم کرد. نه پشتوانه قدرت دارم نه حامی و نه اسپانسر‌های شما را نه لشکر فالوئر‌های میلیونی شما را. شک نکنید برنده شمایید، اما شکست خوردن از شما برایم افتخار است.» همچنین این موزیسین برجسته کشورمان با انتشار متن جداگانه‌ای خطاب به مخاطبانش نوشت: «تاریخ هر سرزمینی پیچ‌های تند و خطرناک دارد. تاریخ سرزمین ما بیشتر از کشور‌های دیگر. از انقلاب مشروطه به این سو که دیگر همه پیچ تند بود. همه این‌ها هم فقط چند صفحه تاریخ می‌شود که معلوم نیست ۱۰۰ سال دیگر کسی حتی بخواند. مهم این است که در پیچ‌های تند کدام طرف ایستادی. طرف مردمت، طرف سرزمینت، طرف نسل‌های بعد یا طرف عافیت و پول و زندگی بی‌دغدغه؟»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار