کد خبر: 980201
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
دبیر جشنواره سینما حقیقت مطرح کرد
مستند «پروانه» بهمن کیارستمی به خاطر رعایت‌نشدن مسئله حجاب در فیلم، به جشنواره «سینما حقیقت» راه پیدا نکرد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد حمیدی‌مقدم، دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند ایران «سینما حقیقت» در نشست رسانه‌ای این جشنواره با اشاره به نحوه انتخاب فیلم برای این جشنواره، گفت: «در وزارت ارشاد یک نکته‌ای وجود دارد و آن اینکه تمام فیلم‌هایی که برای مجامع هنری به نمایش درمی‌آیند، باید مجوز داشته باشند. ما امسال هیچ مورد ردی نداشتیم به جز مستند پرتره بهمن کیارستمی. در باقی آثار هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم.»

حمیدی‌مقدم درباره کنار گذاشتن مستند «پروانه» ادامه داد: «بحث عمده این فیلم به حجاب معطوف می‌شود و این فیلم بی‌پردگی در حوزه حجاب دارد، از همین رو قابل نمایش نیست، چراکه این مشکل دو سوم فیلم را در بر می‌گیرد، بنابراین هیچ‌گونه امکان نمایشی برای آن وجود ندارد. بحث محتوایی در فیلم وجود ندارد بلکه بحث پوشش و حجاب مانع از اکران آن می‌شود.»

دبیر جشنواره سینما حقیقت با اشاره به حضور مستند‌های سیاسی در این جشنواره بیان داشت: «این فیلم‌ها در همه جا پرمخاطب هستند. امسال ما هم از این دست فیلم‌ها در بخش‌های مختلف داریم که نگاه‌های متفاوت دارند و رنگ خوبی به جشنواره داده‌اند.» حمیدی‌مقدم درباره سیاست جشنواره برای بلیت‌فروشی تماشای فیلم‌های «سینما حقیقت»، گفت: تقریباً تعدادی از صندلی‌های هر سالن برای فروش حضوری در چارسو در نظر گرفته شده است، یعنی یک مخاطب عمومی می‌تواند بلیت خریداری کند که میزان قیمت آن ۱۰ هزار تومان برای سانس‌های بعدازظهر است.

وی در ادامه تأکید کرد: «بلیت‌فروشی این امکان را ایجاد می‌کند تا علاقه‌مندان به سینمای مستند با حداقل قیمت بتوانند به این حوزه دست پیدا کنند. این یک فرآیند نظم‌دهی است و اصلا بحث تجاری آن مطرح نیست، چون پول چندانی با این قیمت بلیت‌ها حاصل نمی‌شود. بحث این است که فیلم‌ها عرضه شوند و با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند.» دبیر جشنواره سینما حقیقت درباره بخش بین‌المللی این جشنواره، گفت: «فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل از ۳۹ کشور در جشنواره شرکت کرده‌اند که سهم آلمان از آن‌ها هشت فیلم، فرانسه هفت فیلم، ایتالیا و امریکا هر کدام شش فیلم، هلند، نروژ، لتونی، لیتوانی و قطر هر کدام سه فیلم و کشور‌های روسیه، اسپانیا، لهستان، ترکیه، مصر، صربستان، بوسنی، استونی، افغانستان، اتریش، انگلستان و مجارستان نیز هر کدام از حضور در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت دو فیلم سهم دارند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار