کد خبر: 980123
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مانور آمادگی در برابر زلزله با " شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور" در مدارس استان البرز برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در زمینه برگزاری این مانور در مدارس استان اظهارداشت : در این مانور دانش آموزان آموخته های خود با محوریت ایمنی در برابر زلزله را به نمایش می گذارند.

سالار قاسمی تصریح کرد: در این مانور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی با مشارکت دانش آموزان اقدام به خدمات رسانی به مصدومان در این حادثه طبیعی می کنند و دانش آموزان مهارت های خود در زمینه پناهگیری، تخلیه و امداد و نجات و اسکان اضطراری را به نمایش گذاشتند .

وی تصریح کرد: جمعیت دانش آموزی این استان به اندازه برخی از استان های کشور است به همین دلیل دانش آموزان در انتقال پیام های آموزشی به خانواده ها نقش مهم و موثری دارند.

قاسمی یادآور شد: با ارائه آموزش های لازم و افزایش دانش مدیریت بحران در جامعه و مردم باید آمادگی مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله را در بین دانش آموزان و خانوده ها بالا ببریم.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون دانش آموزان ۳۰ مدرسه در استان البرز آموزش تخصصی ایمنی دیدند، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایمنی دربین دانش آموزان ، اولیاء و مربیان اجرا شد.

در این دوره با حضور نیروهای امدای استان، دانش آموزان با رفتارآگاهانه، حفظ آرامش درهنگام بروز حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله و بلایای طبیعی در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان و مقابله با حوادث احتمالی بعد از آن آشنا شدند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار