کد خبر: 980104
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
همتی:
رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه تغییر خاصی در متغییر‌های کلیدی بازار ارز رخ نداده است، گفت: بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت ندارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی در یادداشت جدید اینستاگرامی خود به بیان نکاتی در خصوص بازار پول و ارز پرداخت و اعلام کرد: رویه موجود در بازار ارز نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد.

رئیس کل بانک مرکزی در تشریح وضعیت بازار ارز اینطور توضیح داده که "طی دو هفته اخیر به دلایلی که همگان واقفند، انتظارات غیرواقعی در بازار ارز ایجاد و عمدتاً در برخی فضا‌های دلالی و سفته بازی به آن دامن زده شد. با اطلاعاتی که از توانایی‌ها، امکانات و ذخایر ارزی کشور و ارز صادراتی دارم، این روند نمی‌تواند واقعی و پایدار باشد، چراکه تغییر خاصی در متغییر‌های کلیدی اتفاق نیفتاده است".

وی همچنین درباره تأمین ارز کالا‌های اساسی نیز اعلام کرد: از ابتدای سال علاوه بر تامین بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارز برای کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی، توسط بانک مرکزی حدود ۱۵ میلیارد دلار نیز در چهارچوب سامانه نیما برای واردات مواد اولیه واحد‌های تولیدی و سایر کالا‌های ضروری تأمین شده است. این روند به امیدخدا و با ادامه تلاش‌های صادرکنندگان با قدرت تداوم خواهد یافت.

همتی در بخش دیگری از کاهش ۴۰ درصدی اضافه برداشت بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: خبر بسیار امیدوارکننده اینکه، بانک‌ها در ماه‌های اخیر نیاز نقدینگی کوتاه مدت خود را عمدتاً از بازار بین بانکی تأمین می‌کنند، لذا اضافه برداشت بانک‌ها با بیش از ۴۰ درصد کاهش، به رقم بسیار کمتری در مقایسه با رقم آن در ماه‌های گذشته رسیده است. از مدیران بانک‌ها به خاطر این انضباط مالی و همراهی در اعمال سیاست‌های پولی بانک مرکزی که نهایتا در جهت کاهش نرخ تورم است، تشکر می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: بانک مرکزی برخلاف مطالب منتشره در حال حاضر برنامه‌ای برای انتشار اوراق مشارکت (ودیعه) ندارد.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
حیف پولی که...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار