کد خبر: 979896
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
رژیم صهیونیستی همچنان با مشکلات ناشی از تشکیل کابینه دست و پنجه نرم می‌کند. در چنین شرایطی، موج اعتراضات و شکاف در این جامعه به حدی مشهود است که رئیس پیشین موساد هم درباره تکرار اقدام تروریستی مشابه آنچه درباره اسحاق رابین رخ داد، هشدار داده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رژیم صهیونیستی نزدیک به یک سال است که درگیر فرآیند انتخاباتی است و با وجود برگزاری دو انتخابات، هنوز هیچ‌یک از طرف‌ها موفق به تشکیل ائتلاف نشده است. ادامه این وضعیت، صهیونیست‌ها را در آستانه برگزاری سومین انتخابات قرار داده است. «شبتای شاویت» که در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ ریاست موساد را بر عهده داشت، روز شنبه با اشاره به شرایط نابسامان حاکم بر سرزمین‌های اشغالی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «به عنوان یک شخص باتجربه که شاهد قتل یک نخست‌وزیر بودم، وقتی روزنامه‌ها را می‌خوانم، نمی‌توانم این احتمال را از ذهنم دور کنم که «ایگال عمیر» دیگری در میان ما باشد. نگویید که هشدار داده نشده بود.» عمیر در سال ۱۹۹۵ میلادی «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی را با شلیک گلوله از پای درآورد.

«یائیر نتانیاهو» پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توئیت شاویت واکنش داد و پلیس را به بی‌توجهی به تهدیدات متهم کرد و نوشت: «من هر روزه با پیام تهدید‌آمیز مواجه می‌شوم و وقتی آن‌ها را برای پلیس می‌فرستم، پاسخی از آن‌ها دریافت نمی‌کنم. از همکاری شما متشکرم.» پیش از این هم برخی مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند که با تشدید شکاف‌های سیاسی در فلسطین اشغالی و با هرچه قطبی‌تر شدن عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی، احتمال ترور‌های سیاسی افزایش می‌یابد. روزنامه «الثوره» یمن هم به موضوع ترور میان مقامات صهیونیستی پرداخت و نوشت که در پی سخنرانی اخیر «سید ‏عبدالملک بدرالدین» دبیرکل جنبش انصارالله یمن، وزیر جنگ، رئیس سازمان اطلاعات خارجی ‏رژیم صهیونیستی (موساد) و برخی ژنرال‌ها و شخصیت‌های برجسته رژیم غاصب تشکیل جلسه دادند. دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفته بود: «ما تأکید می‌کنیم که موضع دشمنی ما با اسرائیل به عنوان رژیمی غاصب، موضعی اصولی، انسانی و پایبندی دینی است. اگر دشمن اسرائیلی وارد هرگونه حماقتی ضد ملت یمن شود، ملت ما در اعلان جهاد ضد آن تردید نخواهد کرد.»

تهدیدی به نام صهیونیست‌های تندرو
اشاره شاویت به عمیر با توجه به فعالیت‌های صهیونیست‌های تندرو قابل توجه است. یگال عمیر از صهیونیست‌های افراطی و از منتقدان پیمان اسلو بود. این پیمان را با عنوان مقدمه‌ای برای صلح با فلسطینی‌ها رابین و «یاسر عرفات» رئیس وقت تشکیلات خودگردان فلسطین، امضا کرده بودند. به تازگی «احمد الطیبی» رهبر لیست مشترک عربی در کنست که برای مشارکت در برنامه «شنبه فرهنگی» به شهرک صهیونیست‌نشین «رمات هشارون» رفته بود با حمله گروهی از حامیان جریان راست افراطی اسرائیل مواجه شد. آن‌ها سعی داشتند مانع از ورود وی به محل برگزاری این مراسم شوند. این درحالی است که گروه‌های راست افراطی طی هفته گذشته خواستار برگزاری تظاهرات علیه سفر الطیبی به رمات هشارون شدند و وی را «قاتل و تروریست» خواندند. این اقدام دو هفته پس از درگیری لفظی شدید میان نتانیاهو و الطیبی در کنست در نتیجه تشدید حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، انجام شده است.

تشدید موضع‌گیری‌ها علیه نتانیاهو
وضعیت شخص نتانیاهو هم در عرصه سیاسی چندان مستحکم نیست. «یوآو کیچ» قانونگذار عضو حزب لیکود در پارلمان رژیم صهیونیستی طی مصاحبه روز یک شنبه خود با «رادیو ارتش» علیه نتانیاهو رئیس حزب لیکود موضع‌گیری کرد: «اگر ما به سمت انتخابات سوم برویم، باید برای رهبری حزب لیکود هم یک انتخابات مقدماتی داشته باشیم. مسئله این است که چه کسی قادر خواهد بود حزب راست را به قدرت برساند و در نهایت کل تیم، مهم‌تر از ستاره آن تیم است.»

دادستانی رژیم صهیونیستی اخیراً در بیانیه‌ای به صورت رسمی اتهامات نتانیاهو درباره تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی را اعلام کرد. این حکم واکنش گسترده‌ای را در عرصه اجتماعی به دنبال داشت و حدود ۵ هزار نفر از ساکنان سرزمین اشغالی، شنبه شب با تظاهرات در تل‌آویو خواستار استعفای نتانیاهو در پی اتهامات وارده به وی شدند. تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعار علیه نتانیاهو فریاد زدند: «استعفا بده، اسرائیل اهمیت بیشتری دارد.»

دادستانی رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای رسمی به رئیس پارلمان این رژیم، خواستار سلب مصونیت پارلمانی نتانیاهو شده است. به این ترتیب، نتانیاهو ۳۰ روز فرصت دارد به این درخواست سلب مصونیت اعتراض کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار