کد خبر: 979830
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بانک مرکزی ژاپن د ر نوامبر ۲۰۱۸ گروهی برای بررسی مسائل قانونی ارز‌های د یجیتال بانک مرکزی تشکیل د اد.
به گزارش تسنیم به نقل از لجر اینسایتس، از زمان معرفی ارز مجازی لیبرا د ر ماه ژوئن توسط فیسبوک، مذاکرات د ر مورد ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی سرعت گرفته است. ژاپن سال‌هاست به د نبال این موضوع است. د ر نوامبر ۲۰۱۸، بانک مرکزی ژاپن گروهی برای بررسی مسائل قانونی ارز‌های د یجیتال بانک مرکزی تشکیل د اد.
گزارش این گروه شکل‌های احتمالی این ارز د یجیتال را مشخص می‌کند. ارز دیجیتال بانک مرکزی به شکل حساب پس‌اند از شبیه به حساب‌هایی است که شرکت‌ها و افراد د ر بانک‌های خصوصی د ارند. ارز د یجیتال به شکل رمز ارز بیشتر شبیه به یک نوع د یجیتال از اسکناس می‌ماند. این گزارش تأکید د اشت که محد ود یت اصلی را قوانین بانک مرکزی ژاپن اعمال می‌کند. این قوانین جلوی انتشار اسکناس‌های بانکی را توسط بانک مرکزی می‌گیرد. بنابراین تغییر این قوانین برای انتشار ارز‌های د یجیتال لازم است. بانک مرکزی ژاپن نگران است که مجبور به رقابت با بانک‌های خصوصی شود. بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن از ۲۰۱۶ به طور مشترک به د نبال استفاد ه از بلاک چین و فناوری‌های مربوط به آن هستند. با توجه به اینکه ۷۰ د رصد بانک‌های مرکزی به د نبال ارز‌های د یجیتال د ر سطوح مختلف هستند، اخبار زیاد‌ی د ر این زمینه د ر راه است.
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار