کد خبر: 979750
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
استاندار آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی بر بی‌طرفی کامل مجریان و ناظران انتخابات تأکید کرد و گفت: تمام دست‌اندرکاران انتخابات باید نگاه بی‌طرفانه و بی‌غرضانه به افراد و جریان‌های سیاسی داشته باشند.

محمدرضا پورمحمدی در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات و هیأت نظارت بر انتخابات استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم در نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: مردم‌سالاری دینی یک روش بدیع در بین نظام‌های سیاسی دنیاست و در هیچ کشوری به اندازه ایران، رأی مردم در منصه ظهور و بروز نیست.

وی تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور متوسط هر سال یک انتخابات آن هم با مشارکتی که در سطح دنیا کم‌نظیر است برگزار شده و این یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشارکت، امنیت، سلامت و قانون‌گرایی، کلیدواژه‌های انتخابات امسال است، افزود: گرچه در آستانه انتخابات مجلس هم همانند قضایای اخیر، شیطنت‌هایی از سوی جریان‌های معاند و ضدانقلاب صورت خواهد گرفت؛ اما از بابت مشارکت مردم در انتخابات نگرانی نداریم؛ چرا که ملت ایران در مقاطع مختلف، هوشیاری و آگاهی خود را نشان داده‌اند و در شرایط سخت‌تر با انگیزه بیشتر در صحنه حضور یافته‌اند.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه رسالت اصلی مجریان و ناظران انتخابات، تأمین سلامت انتخابات است، گفت: رمز موفقیت در انجام این رسالت، قانون‌گرایی و اجرای بی‌کم‌وکاست قانون است.

وی بر بی‌طرفی کامل مجریان و ناظران انتخابات تأکید کرد و گفت: تمام دست‌اندرکاران انتخابات باید نگاه بی‌طرفانه و بی‌غرضانه به افراد و جریان‌های سیاسی داشته باشند.

پورمحمدی افزود: سلامت انتخابات از همه چیز مهم‌تر است و خواسته اصلی ما از مجریان و ناظران انتخابات این است که دقت کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه همه باید تابع رأی و اراده مردم باشند، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، رأی مردم حق‌الناس است و اگر مواردی از دخالت دست‌اندرکاران انتخابات به نفع یا ضرر افراد و جریان‌های سیاسی مشاهده شود به هیچ وجه از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد.
  
 انتخابات، تجلی اراده مردم است

صمد عزیزی بهروز، در این جلسه با بیان اینکه انتخابات، تجلی اراده مردم است، گفت: انتخابات امسال، اولین انتخابات بعد از چهل سالگی انقلاب است و چشم دوست و دشمن به این انتخابات دوخته شده است.

صمد عزیزی افزود: خروجی عملکرد مجریان و ناظران انتخابات در معرض دید مردم و ناظران داخلی و خارجی است و همه دست‌اندرکاران انتخابات باید در حیطه وظایف خود به قانون عمل کنند.

وی بر رعایت بی‌طرفی کامل از سوی مجریان و ناظران انتخابات تأکید کرد و گفت: تعامل هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات در روند اجرایی انتخابات آتی راهگشاست و همه اعضای این هیأت‌ها در حوزه‌های انتخابیه باید نسبت به این امر اهتمام کنند.

در این نشست، اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران و بخشداران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف انتخاباتی پرداختند و آخرین هماهنگی‌های لازم در آستانه  آغاز فرایندهای اجرایی انتخابات مجلس یازدهم را اتخاذ کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر