کد خبر: 979737
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
نخستین فروشگاه زنجیره‌ای که وارد بورس شده‌است، اکنون قصد دارد که با استفاده از فرصت پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا خود و کالا‌های ایرانی را فرا منطقه‌ای کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: این شرکت ادعا دارد با حذف واسطه‌ها توانسته است قیمت تمام شده کالا‌ها را ۱۸ درصد کمتر از قیمت درج شده روی اجناس عرضه کند و از این رو بر سبد خانوار را در شرایط کنونی ۵ درصد تقویت کرده‌است.

صبوری قائم مقام شرکت فروشگاه‌های افق کوروش در ششمین سالگرد تأسیس این شرکت در پاسخ به سؤال جوان با بیان این مطلب افزود: سهم خوراکی‌ها و کالا‌های اساسی در سبد خانوار ۲۷ درصد ست که با حذف واسطه‌ها وکاهش ۱۸ درصدی قیمت‌ها سبد خانوار ۵ درصد تقویت می‌شود.

وی ادامه داد: مطابق محاسبات انجام شده این مجموعه در شش سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف داده‌است و این تخفیف‌ها صرفاً با حذف سود واسطه‌هایی مانند شرکت پخش بنکدار و خرده‌فروشی است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر «جوان» که در شرایط کنونی چگونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند نقش‌آفرینی مثبت بیشتری داشته باشند، گفت: ما در ایران زندگی می‌کنیم و ثبات اقتصادی آن برای ما مهم است، بنابراین در حالی که به هیچ جایی وابسته نیستیم در بزنگاه‌های مهم مانند گران شدن بنزین به ثبات اقتصادی و مردم کمک می‌کنیم. همان طور که در زمان تحریم‌ها به دلیل وجود سیستم قابل کنترل و قابل رصد به میدان آمدیم و کمک کردیم که کالا‌ها مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد در صورتی که تا قبل از این، توزیع توسط خرده‌فروشی‌ها و با روش سنتی هیچ اطمینانی وجود نداشت که تمام کالا به دست مصرف‌کننده اصلی برسد.

صبوری گفت: با ایجاد تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا و همچنین گسترش همکاری‌های ایران و سوریه این مجموعه مطالعات خود را برای حضور در دیگر کشور‌ها آغاز کرده‌است، اما فعلاً تا پایان سال جاری برنامه عملی برای افتتاح شعب خارجی نداریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار