کد خبر: 979711
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
در روزی که نبرد جذاب استقلال و سپاهان برنده‌ای نداشت، شهرخودرو هم باخت تا فاصله تیم‌ها در بالای جدول میلیمتری شود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته دوازدهم لیگ برتر دیروز در حالی پیگیری شد که همه چیز تحت آلودگی هوای تهران و کلانشهر‌ها بود، مسئله‌ای که سبب شده بود برخی تیم‌ها تا چند ساعت مانده به سوت آغاز مسابقه هم ندانند که بازی‌شان برگزار می‌شود یا نه؟

یک تساوی جذاب
مصاف بزرگ هفته رویارویی سپاهان و استقلال در اصفهان بود، مسابقه‌ای پرهیجان و دیدنی که از دقیقه یک تا سوت پایان زاهدی‌فر جذاب از آب درآمد و تماشاگرانی که به ورزشگاه نقش‌جهان آمده بودند از تماشای یک فوتبال زیبا به وجد آمدند. این بازی جذاب، اما برنده‌ای نداشت و با تساوی ۲- ۲ به پایان رسید، نتیجه‌ای که باب دل سایر تیم‌های مدعی مانند شهرخودرو و پرسپولیس بود تا با این تساوی بین آن‌ها و سایر تیم‌های بالای جدولی فاصله بیشتری نیفتد.

استقلال هرچند نتوانست در اصفهان هفتمین برد متوالی‌اش را در لیگ برتر جشن بگیرد، اما نمایش آبی‌ها در بازی دیروز ادامه روند صعودی شاگردان استراماچونی بود که یک فوتبال زیبا و هدفمند را به نمایش می‌گذارند. در جریان بازی دیروز از همان دقایق اول سپاهان تحت تأثیر بازی روان و رو به جلوی استقلال قرار داشت و هافبک‌های آبی‌های پایتخت با دوندگی از همان دقایق اول نبض میدان را در اختیار داشتند و سپاهان با وجود بازی در خانه در لاک دفاعی قرار داشت.

هرچند استقلال در بازی دیروز برخلاف جریان بازی ابتدا یک بر صفر عقب افتاد، اما در ادامه توانست با حفظ روند بازی هجومی‌اش در نیمه دوم به گل مساوی برسد و حتی در ادامه ۲ بر یک جلو بیفتد، با این حال دریافت گل در وقت‌های تلف شده سبب شد استقلال به تساوی ۲- ۲ رضایت دهد. با این حال عملکرد آبی‌پوشان در هفته‌های اخیر آن‌ها را به جمع مدعیان اضافه کرده است، تیمی که در هفته‌های اول در جمع تیم‌های پایین جدول بود، در پایان هفته دوازدهم با ۲۲ امتیاز تیم سوم است و تنها یک امتیاز با صدر فاصله دارد.

در روند فوق‌العاده استقلال در دو ماه اخیر، علاوه بر عملکرد خوب هافبک‌های آبی‌پوشان، نباید از خط حمله این تیم هم گذشت که این هفته‌ها راه افتاده است تا استقلالی‌ها برخلاف پرسپولیس به مهاجمان تیم‌شان بنازند. در بازی دیروز هم دو گل استقلال را دو مهاجم این تیم یعنی مهدی قائدی و شیخ دیاباته به ثمر رساندند تا این دو مهاجم که از نظر فیزیکی تفاوت زیادی با هم دارند، نشان دهند که به درک خوبی از بازی کنار یکدیگر رسیده‌اند و موتور گلزنی‌شان روشن شده است. در این بین از قائدی نمی‌توان به سادگی گذشت که برخلاف سال گذشته در فصل جدید پخته و گلزن نشان داده و در بازی مقابل سپاهان علاوه بر گل زیبایی که وارد دروازه نیازمند کرد، پاس گل دیاباته را هم داد.

در طرف مقابل برخلاف بازی‌های گذشته سپاهانی‌ها، دیروز خبر از دیکته بازی‌شان بر حریف نبود و مقابل آبی‌ها بیشتر دل به ضدحمله‌ها و تک‌حملات‌شان بسته بودند. با وجود بازی دفاعی سپاهان که تحت فشار استقلال قرار گرفته بود، آن‌ها نشان دادند که قدر تک‌موقعیت‌هایشان را به خوبی می‌دانند، مانند بازی دیروز که از چند موقعیت معدود گلزنی، دو گل وارد دروازه استقلال کردند تا در زمین خودی اولین باخت‌شان ثبت نشود و با ۲۳ امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر صدر جدول را در اختیار داشته باشند.

بازی استقلال و سپاهان همانطور که پیش‌بینی می‌شد جنجال هم کم نداشت که در این بین از نقش محمدحسین زاهدی‌فر، داور مسابقه نمی‌توان گذشت، داوری که با عملکردش نشان داد اعتراض مشترک دو تیم به انتخاب او چندان هم بی‌دلیل نبوده است. زاهدی‌فر علاوه بر یک صحنه مشکوک به پنالتی برای استقلال در ابتدای نیمه دوم، نتوانست تنش‌های بازی را هم کنترل کند و خوش‌شانس بود که این بازی با تساوی به پایان رسید تا ترکش‌های سوت‌های اشتباهش کمتر یقه او را بگیرد.

طلسم شهرخودرو برابر خوزستانی‌ها
با تساوی سپاهان و استقلال، شهرخودرو هم دیروز در مشهد باخت تا همه تیم‌ها برای پرسپولیس بازی کرده باشند. شاگردان گل‌محمدی که آخرین باخت‌شان در ۲۹ شهریور مقابل فولاد بود، دیروز مقابل صنعت نفت شکست خوردند تا هم فرصت رسیدن به صدر جدول را از دست بدهند و هم بار دیگر به یک تیم خوزستانی ببازند. آن‌ها که با ۲۳ امتیاز تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان تیم دوم جدول هستند، به نظر می‌رسد با توجه به انتقادات تند گل‌محمدی از مدیریت باشگاه در نشست خبری پیش از بازی، گرفتار حاشیه‌های درون‌تیمی و مدیریتی هستند که می‌تواند تیم مشهدی را دچار چالشی جدی کند و موقعیت‌شان را به خطر بیندازد.

لغو نشد، اما لغو شد!
برخلاف دو بازی اصفهان و مشهد، دو بازی دیروز تهران به دلیل آلودگی هوا لغو و به زمان دیگری موکول شد. اگر چه مسئولان سازمان لیگ با وجود تأکید کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران تا ظهر دیروز هم بر انجام مسابقه پرسپولیس - نساجی و پیکان - تراکتور در تهران اصرار داشتند، اما در نهایت ساعت ۱۲:۳۷ ظهر دیروز بود که سازمان لیگ فوتبال در اطلاعیه‌ای از لغو بازی پرسپولیس- نساجی و پیکان- تراکتور خبر داد تا سردرگمی‌هایی که درباره برگزار شدن یا نشدن این مسابقات به‌وجود آمده بود به پایان برسد و این دو مسابقه به تعویق بیفتد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار