کد خبر: 978909
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از صدور مجوز برای ۷ موسسه فرهنگی و هنری استان در سال جاری خبر داد و گفت: با احتساب این تعداد، ۷۴ باب موسسه فرهنگی و هنری در استان فعالیت می کنند.

عبید رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: موسسات فرهنگی و هنری، تشکیلاتی هستند که توسط افراد واجد شرایط برای فعالیت در زمینه‌های فرهنگی و هنری به صورت تک منظوره و چند منظوره تاسیس می‌شوند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال خصوصی سازی فعالیت‌های خود است، عنوان کرد: در این زمینه موسسات فرهنگی و هنری بهترین بازوی خصوصی‌سازی حوزه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می شوند.

وی از صدور مجوز برای ۷ موسسه فرهنگی و هنری استان در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر با احتساب این تعداد، ۷۴ باب موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره در استان فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به فعالیت‌های موسسات تک منظوره اشاره کرد و افزود: این موسسات در دو گروه عمومی و خاص تعریف می‌شود که در هر صورت اینگونه موسسات باید مجوز فعالیت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

رستمی با اشاره به فعالیت‌های عمومی این موسسات یادآور شد: اقداماتی همچون تهیه محصولات فرهنگی و هنری از قبیل نوارهای کاست و فیلم‌های ویدئویی، محصولات رایانه‌ای مجاز در زمینه زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، تالیف و ترجمه کتاب و متون به زبان‌های خارجی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و نشست‌های ادبی و شعری، مطالعه و تحقیق و اجرای طرح‌های پژوهشی در رابطه با موضوع فعالیت، شرکت در همایش‌ها، گردآوری و تدوین مجموعه‌های مستند درباره مسائل فرهنگی و تاریخی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های خاص نیز در پنج شاخه اصلی فرهنگی، هنری، سینمایی و سمعی و بصری، مطبوعاتی و تبلیغاتی، آموزشی دسته بندی می‌شود که شرح جزئیات بیشتر آن در سایت معاونت مطبوعاتی به نشانی press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.

وی به روند پیچیده و طولانی صدور مجوز در گذشته اشاره و بیان کرد: رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعاتی، کانون‌های آگهی تبلیغاتی، موسسات فرهنگی چندمنظوره و موسسات فرهنگی تک منظوره کاهش زمان صدور و حمایت ویژه از آنها است که با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سراسری موسسات فرهنگی و هنری چندمنظوره زمان صدور مجوز برای آنها خیلی کمتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر