کد خبر: 978877
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
در سالن همایش وزارت کشور جای سوزن انداختن نبود؛ بیش از ۴ هزار بانوی بسیجی در چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج؛ سبک زندگی ایرانی -اسلامی» گرد هم آمده بودند تا در چهلمین سالگرد تأسیس سازمان بسیج مستضعفین، ۴۰ سال حضور و افتخار آفرینی بسیجیان را گرامی بدارند.
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: در همایش «بسیج زنان، چهار دهه عزت و افتخار» از ۴۰ تن از بانوان برگزیده در عرصه‌های گوناگونی علمی، فرهنگی، ورزشی و رسانه‌ای تجلیل شد.

روزگذشته گردهمایی ۴ هزار نفره بانوان فرهیخته بسیجی با حضور سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار «محمد یزدی» فرمانده سپاه تهران بزرگ در سالن وزارت کشور برگزار شد.

خانم‌ها باید سرمنشأ و سرآغاز تحولات باشند
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع ۴ هزار نفری بانوان بسیجی در تالار بزرگ وزارت کشور با اشاره به فرمان امام (ره) برای تشکیل سازمان بسیج گفت: «مسلماً دستور امام (ره) برای تشکیل بسیج اثر وضعی در انجام تکالیف ما دارد و باید حواسمان باشد در مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم که فرمان تشکیل آن از زبان امام (ره) صادر شده است.» بنا به تأکید وی، حضرت امام (ره) در روح بسیج و سپاه دمیدند و همین موجب شد تا سپاه و بسیج از اول انقلاب تاکنون با قوت و اطمینان کامل پای هر کاری رفتند، موفق شوند.
سردار تصریح کرد: «مثالی وجود ندارد که سپاه و بسیج پای کاری رفته باشند و آن کار با موفقیت همراه نبوده باشد.»

جانشین فرمانده‌کل سپاه با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور خاطر نشان کرد: «بر اساس اخبار و اطلاعات کاملی که در اختیار داریم توطئه اخیر توطئه بزرگی بود، اما در ۴۸ ساعت جمع شد و دنیا نمی‌تواند تصور کند که چگونه این توطئه در این مدت کوتاه جمع شد.»

وی با اشاره به سوء‌استفاده دشمنان از ظرفیت زنان برای اقدام علیه جامعه افزود: «بعضی موارد به‌گونه‌ای است که دشمن برای اقدام علیه ما از جامعه زنان استفاده می‌کند، در طرف مقابل نیز برخی اقدامات ما به‌گونه‌ای است که برای اثرگذاری بیشتر، خانم‌ها باید سرمنشأ و سرآغاز تحولات باشند.»

سردار فدوی در این زمینه به موضوع حجاب اشاره و تصریح کرد: «امروز در عرصه جنگ نرم و نبرد فرهنگی تمام خبیث‌های عالم علیه ارزش‌های اسلامی متحد شده‌اند و بانوان نقشی تعیین‌کننده در این نبرد و به‌خصوص در حوزه عفاف و حجاب دارند.»

احصای ۵۰۰ شغل خانگی توسط بسیج
بنا به تأکید جانشین فرمانده‌کل سپاه مشکلات اقتصادی امروز در شأن ما نیست. از همان ابتدای انقلاب موضوع جلوگیری از خام‌فروشی نفت مطرح بود، اما امروز پس از ۴۰ سال کماکان مشغول خام‌فروشی نفت هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج تاکنون ۵۰۰ عنوان مشاغل خانوادگی را شناسایی کرده است، خاطرنشان کرد: «در صورت فعال شدن این عناوین شغلی، بخش مهمی از معضل بیکاری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن برطرف می‌شود.»
سردار فدوی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جمعیت اشاره کرد و افزود: «رشد جمعیت کشور روند منفی را طی می‌کند که این موضوع می‌تواند تبعات منفی هم داشته باشد. بسیج جامعه زنان در این حوزه باید پیش‌قراول باشد و ما در خانواده‌های سپاه و بسیج حداقل باید پنج فرزند داشته باشیم.»

وی به خانواده و فرزندان خود اشاره و تأکید کرد: «دختر کوچک من که متولد سال ۷۱ است چهار بچه دارد. فرزندان زیر ۲۰سال ازدواج کردند و در زمان دانشجویی همه بچه دار شدند. من الان ۱۳نوه دارم و هدفگذاری ما هم ۲۵نوه است. آخرین نوه‌ام را که خدمت رهبری بردم ایشان گفتند تعداد نوه‌هایت بیشتر شود.»

همراهی و حمایت بانوان پشتوانه امنیت کشور است
سردار «محمد یزدی» هم در جمع ۴ هزار نفری دختران بسیجی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام (ره) و تبریک هفته بسیج گفت: «مادران، خواهران، دختران و همسران در گام دوم انقلاب به دنبال نشان دادن چهره واقعی یک زن انقلابی و فرهیخته هستند.»

فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ خاطرنشان کرد: «خواهران ما در بسیج به دنبال ارائه حضور زنان به صورت فعال و موفق در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستند. بانوان بسیجی امروز در ایجاد آرامش در جامعه، خانه و محل کار تلاش می‌کنند و به دنبال رفع آسیب‌های اجتماعی هستند.»

بنا بر تأکید سردار یزدی، در عرصه‌های اقتصادی نیز فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی بسیار خوبی توسط بانوان بسیجی صورت می‌گیرد. موفقیت در ایجاد امنیت در داخل کشور به واسطه حضور، پشتیبانی، همراهی و حمایت بانوان کشور به خصوص بانوان بسیجی در این عرصه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار