کد خبر: 978870
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
روزنامه همشهری در شماره یک شنبه خود با تیتر یک «رسانه‌های خالی از صدای مردم» از رسانه‌های مکتوب کشور انتقاد کرده که چرا در آشوب‌ها و اغتشاشات در کنار آشوب‌طلبان و اغتشاشگران نبوده‌اند. در این باره ذکر چند نکته ضروری است. البته روزنامه همشهری بعضاً حرکت‌های نوسانی عجیبی در دوره اخیر دارد که معلوم است افرادی در بین اداره‌کنندگان هستند که حال و هوای سال‌های ۷۷ تا ۸۰ دوران اصلاحات را دارند.

۱- سؤال اول این است که اگر آنچه دیده شده مردم معترض بودند، چرا خود همشهری چنین کاری را انجام نداده است؟

۲- آیا کسانی که ۱۵۰ پمپ بنزین و بیش از ۵۰۰ بانک و صد‌ها فروشگاه و ۱۲۴ آمبولانس و ۴۰ اورژانس را نابود کرده‌اند از نگاه اصلاح‌طلبان همان مردمی هستند که معترض به قیمت بنزین هستند؟ آیا شهادت ۱۲ عضو نیرو‌های بسیج و انتظامی توسط مردم معترض به بنزین صورت گرفته است؟

۳- روزنامه همشهری عکس یک خود در ۲۸ /۸ /۹۸ را به اتوبوسی اختصاص داده که در وسط خیابان سوخته است. چرا به جای آن مردم معترض را برجسته نکرده است؟ و آیا آن اتوبوس که ثروت همین مردم است توسط مردم معترض به قیمت بنزین نابود شده است و آن عکس در حمایت از معترضان چاپ شده است؟

۴- آیا یک رسانه داخلی و خارجی می‌تواند از حوادث اخیر هزار نفر را نشان دهد که در خیابان مشغول اعتراض به قیمت بنزین هستند؟ اگر چنین تصویری در همشهری است در اختیار رسانه‌ها قرار دهند یا لااقل در اختیار اصلاح‌طلبان حاکم بر BBC قرار دهند که اینقدر دست‌شان خالی نباشد.

۵- اگر کسانی که برایان هوک امریکایی مدعی است از یک سال پیش تجهیزات در اختیارشان قرار داده و وقتی خود امریکایی‌ها می‌گویند که «مایکل دی آندره» ملقب به «آیت‌الله مایک» به وسیله منافقین و تجزیه‌طلبان در حوادث اخیر دنبال براندازی از طریق آنان بوده‌اند، مردم ایران هستند، پس می‌توان گفت پشت گردانندگان روزنامه همشهری امثال همان ۷۷ نفری هستند که نویسنده بیانیه‌شان یکی از عناصر اصلی طراح فتنه ۱۳۸۸ است.

۶- یک هفته است مردم ایران در حال راهپیمایی ده‌ها هزار نفری در شهر‌ها و استان‌های مختلف هستند و در روزنامه جوان چهار روز پشت سر هم عکس یک گردید. چرا روزنامه همشهری این جمعیت عظیم را مردم نمی‌داند و سانسور می‌کند، اما قمه‌کش و اسلحه‌کش را مردم ایران می‌داند؟

روزنامه وطن امروز، اگرچه منتقد دولت است، اما تلاش کرد در این میانه صدای معترضان را نیز منعکس کند.

همشهری این روزنامه را از دایره بررسی‌های خود حذف کرده، اما تیتر (مردم معترضند) وطن امروز را با تیتر‌های یک هفته گذشته روزنامه همشهری که مدعی هستند بهتر از دیگران صدای مردم را منعکس کردند، قیاس کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار