کد خبر: 978471
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر برخورد دستگاه قضایی با ترک فعل‌ها و اقدامات خسارت‌بار در کنار فعل‌ها و تخلفات، مردم را در صورت تبیین موضوعات و اقناع، بزرگ‌ترین حامی تصمیمات در کشور دانست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در گردهمایی سراسری خیزش هسته‌های مسئله محور جوانان که صبح دیروز به همت سازمان بسیج دانشجویی با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی در تهران برگزار شد، با تبریک سالروز تشکیل بسیج دانشجویی تصریح کرد: بسیج، مجموعه‌ای مؤمن، دلداده به خدا، برخوردار از روحیه جهادی، تلاشگر برای پیشرفت مادی و معنوی جامعه، دغدغه‌مند نسبت به مردم و مشکلات مردم، دارای آمادگی برای هزینه کردن از خود و آنچه در اختیار دارد در جهت ارتقای جامعه، رفع مشکلات و گشودن گره‌ها از زندگی مردم، دارای روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری و برخوردار از روحیه «ما می‌توانیم» برای پیشرفت امور جامعه است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: دانشجو نیز چهره‌ای دوستدار و طالب دانش، دارای روحیه دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی برای خود و جامعه، دارای روحیه حقیقت‌یاب و اهل تحقیق و پژوهش برای ارتقای جامعه است و زمانی که این دو عنصر با یکدیگر عجین می‌شوند و دانشجوی بسیجی را تشکیل می‌دهند، شخصیتی دارای جایگاهی والا خلق می‌شود که این جایگاه ایجاب می‌کند جامعه و نیاز آن را خوب بشناسد و خود را آماده رفع این نیاز‌ها کند. سیاسی بودن برای دانشجو نیز دقیقاً همین معنا را دارد.

توجه به قانون و قانونگرایی باید ارزش تلقی شود
رئیس قوه قضائیه با اشاره به مقوله اجرای عدالت و مبارزه با فساد، این امر را مهم‌ترین هدف نهضت انبیای عظام الهی و امام راحل برای برقراری نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: عدالت بعد از توحید، فراگیر‌ترین مفهوم در بین مفاهیم دینی ماست، اما سخن ما از عدالت در حوزه نظری نیست بلکه بحث در حوزه عدالت اثباتی و اجرایی است یعنی باید ببینیم عدالت را در عرصه اجتماع باید چگونه اجرا کرد.

رئیس قوه قضائیه، مطالبه اجرای عدالت و انجام پژوهش‌های ضروری را دو کارکرد مهم سازمان‌های مردمی از جمله بسیج دانشجویی دانست و با بیان اینکه این مجموعه می‌تواند بهترین اعلام‌کننده فساد باشد که باید به حرف آن اعتماد کرد، افزود: بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های مردمی می‌توانند مانند مدعی‌العموم، اعلام جرم کنند و این امر باید بسیار مورد توجه باشد، زیرا این اعلام از ناحیه کسانی است که با نگاه دغدغه محور و دلسوزانه، فساد، کژی و تخلف را برنمی‌تابند. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه به تمامی پرونده‌هایی که دغدغه افکار عمومی است رسیدگی خواهیم کرد، یادآور شد: ما مردم را محرم می‌دانیم و معتقدیم در بسیاری از تصمیمات بزرگ، اگر موضوع با مردم در میان گذاشته شود، تبیین شود و با اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی همراه باشد، بزرگ‌ترین حامی ما مردم خواهند بود.

مجازات سخت در انتظار عاملان حوادث اخیر
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور نیز تأکید کرد: همه کسانی که از فضای خواسته‌های مردم سوءاستفاده کردند، در جامعه اغتشاش و ناامنی ایجاد کردند، دل زن و بچه مردم را لرزاندند و به اموال عمومی و خصوصی حمله کردند و خسارت زدند، به همراه اربابان‌شان بدانند که مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود. امنیت کشور، مهم‌ترین مسئله ماست و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین اخلالی در آن ایجاد شود، زیرا امنیت کشوری که امروز به عنوان امن‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شود، ثمره خون شهدای عالیقدر، جانفشانی جانبازان و ایثارگری خانواده‌های شهداست.

برخوردقضایی با ترک فعل‌های خسارت‌بار
رئیس قوه قضائیه با تأکید بر عزم دستگاه قضایی بر برخورد با ترک فعل‌های خسارت‌بار و عدم انجام به موقع وظایف، گفت: ما معتقدیم بسیاری از ترک فعل‌ها به اندازه برخی فعل‌ها یا حتی بیش از آن‌ها به مردم خسارت می‌زند. بر همین مبنا عزم ما در برخورد با این قبیل موارد بسیار جدی است و آن را پیگیری می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به انتقادات برخی دانشجویان درخصوص طرح مدیریت مصرف سوخت، به ذکر نکاتی کوتاه پرداخت و تصریح کرد: براساس قانون، دولت وظیفه داشت نسبت به اجرای مدیریت مصرف سوخت اقدام کند که این اقدام طی چند سال گذشته صورت نگرفت. در نحوه اجرای این طرح باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد و اجماع نخبگانی، اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی لازم به مردم و مسئولان صورت می‌گرفت. تجربه نشان داده است که در کار‌های عظیم، همواره آنجا که با مردم سخن گفته ایم، توفیقات بسیاری داشته ایم. در موضوع اخیر نیز اگر مردم، نخبگان و مسئولان توجیه می‌شدند، وضعیت متفاوت بود. البته مسائل دیگری هم وجود دارد که در زمان مناسبی به این مسائل خواهیم پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار