کد خبر: 978422
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از حضور ۴۰۰ کودک کار اتباع خارجی در استان‌های تهران و البرز خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره ساماندهی کودکان کار اظهار کرد: تمام کودکان کار در کشور اتباع خارجی نیستند.

محمودی با بیان اینکه استان البرز و تهران را به عنوان جامعه هدف قرار دادیم تا کودکان کار اتباع خارجی را ساماندهی کنیم، بیان کرد: در طرح اولیه قرار بود فقط این کودکان جمع آوری شوند، اما با نگاه اجتماعی علاوه بر جمع آوری ساماندهی هم کردیم.

او با اشاره به اینکه آیین نامه‌ای بین اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و سازمان بهزیستی کشوری صورت گرفت تا این کودکان شناسایی، جمع آوری، ساماندهی شوند، افزود: کودکانی که خانواده داشتند خانوادشان فراخوانده و تحویل داده شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: آن دسته از کودکانی که باقی مانند دستور قضایی برای آن‌ها اخذ شده است تا در مراکز بهزیستی و شهرداری نگهداری شوند؛ همچنین با سفارت افغانستان هماهنگ کردیم که کودکان کار افغانستانی را تحت پوشش قرار داده و تعیین تکلیف کنند.

محمودی اضافه کرد: علاوه بر کودکان افغانستانی، کودکان پاکستانی، بنگلادشی و میانماری نیز در سطح شهر‌ها دیده می‌شوند که با پاکستان به دلیل آن که مرز مشترک و نمایندگی داریم به راحتی برخورد می‌کنیم، اما با بنگلادش و میانمار دچار مشکل هستیم که بهزیستی و شهرداری این افراد را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور خاطرنشان کرد: تعداد کودکان کار اتباع خارجی که در دو استان البرز و تهران جمع آوری و ساماندهی شدند، ۴۰۰ نفر هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار