کد خبر: 978366
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
لوکزامبورگ از اتحادیه اروپا خواست در واکنش به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن شهرک‌سازی‌های اسرائیل، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جین آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ شب گذشته گفت بعد از تغییر سیاست آمریکا در خصوص شهرک‌سازی‌های اسرائیل، اتحادیه اروپا باید کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور سیاست خود در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.

این جدیدترین اقدام دولت «دونالد ترامپ» در جهت تضعیف تلاش‌های فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشوری مستقل محسوب می‌شود.

وزیر خارجه لوکزامبورگ گفت: به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل نه لطف است و نه دادن چک سفیدامضا بلکه صرفاً به معنی به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای داشتن کشوری مستقل است.

سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند، زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار