کد خبر: 978075
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
علی سرتیپی سخنگوی شورایعالی اکران، ضمن تشریح مصوبات جلسه فوق‌العاده این شورا درباره وضعیت اکران سینماها، از ضرر سینماداران به دلیل ناآرامی‌ها و اختلال در فرآیند فروش اینترنتی بلیت خبر داد.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران در گفتگو با مهر درباره برگزاری جلسه امروز سه شنبه ۲۸ آبان ماه این شورا گفت: در جلسه امروز شورای عالی اکران تصمیم گرفته شد تا با توجه به شرایط موجود در سطح کشور و کاهش مخاطبان سینما به دلیل فضای حاکم، یک هفته به اکران فیلم‌های روی پرده اضافه شود.

وی با اشاره به اختلال به‌وجود آمده در دسترسی مخاطبان به سایت‌های آنلاین فروش بلیت توضیح داد: در چند روز گذشته سینما‌ها یا تعطیل بوده‌اند و یا خیلی غیرفعال؛ کاهش فروش‌های اینترنتی نیز شرایطی به وجود آورده که سینماداران دچار مشکل شده‌اند. متاسفانه شورای عالی اکران برای برطرف کردن ضرر سینماداران برنامه‌ای ندارد، اما تمام تلاش خود را کرده است تا فیلم‌ها از اکران مناسبی برخوردار شوند.

سخنگوی شورایعالی اکران همچنین تأکید کرد: پیش از این سانس فوق‌العاده فیلم‌ها از ساعت ۲۲ در نظر گرفته می‌شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که این سانس‌ها به ساعت ۲۱ منتقل شود. همچنین شورای صنفی نمایش موظف است با توجه به مصوبه‌هایی که امروز صادر شد، شرایطی را برای ادامه اکران فیلم‌های روی پرده و یا آغاز نمایش فیلم‌های در انتظار اکران به وجود آورد که برنامه نمایش فیلم‌های دیگر با مشکل مواجه نشود.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم با توجه به شرایط فعلی، تعداد نشست‌های شورای عالی اکران برای برنامه‌ریزی مناسب سینما‌ها بیشتر شود تا در صورت بروز مشکل بتوانیم آن را به سرعت برطرف کنیم.

سرتیپی در پایان با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست که وضعیت اینترنت کشور چه زمانی به حالت عادی باز می‌گردد، گفت: با توجه به این مساله تصمیم گرفتیم که جلسه بعدی شورای عالی اکران روز شنبه ۲ آذرماه برگزار شود تا در صورت تغییر شرایط تصمیم‌های بهتری گرفته شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار