کد خبر: 977840
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
سابقه فعالیت بسیج مردمی به همان سال‌‎های اول پیروزی انقلاب برمی‌گردد و زنان و مردانی که تا دیروز سعی در افزایش امنیت داشتند امروز برنامه‌های گسترده‌تر و متنوع‌تری از جمله رفع تبعیض‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی را بر عهده دارند.
سرویس ايران جوان آنلاين: بسیج مردمی استان مازندران قصد دارد طی هفته بسیج پیش‌رو ۹۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به اجرا دربیاورد. برنامه‌هایی که قرار است اقتدار بسیج میلیونی را در حفظ و تداوم ارزش‌ها و گسترش دستاورد‌های انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند. هرچند این تعداد برنامه فقط مختص شهرستان قائمشهر است، اما به طور حتم با اضافه شدن مناطق دیگر استان، شمار این برنامه‌ها مرز یک میلیون را هم رد می‌کند و اجرای آن‌ها موجب افزایش رضایت مردم می‌شود. مضاعف بر این، بسیج استان قصد دارد تا پایان سال جاری ۴۹۳ واحد مسکونی را هم تحویل مردم مناطق کم‌برخوردارتر استان دهد.

سابقه فعالیت بسیج مردمی به همان سال‌‎های اول پیروزی انقلاب برمی‌گردد و زنان و مردانی که تا دیروز سعی در افزایش امنیت داشتند امروز برنامه‌های گسترده‌تر و متنوع‌تری از جمله رفع تبعیض‌های اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی را بر عهده دارند. آن‌ها دوشادوش یکدیگر در مناطق مختلف کشور با کنار زدن مشکلات سعی در افزایش رفاه عمومی دارند و مهم‌تر از آن برای حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنند. همین موضوع باعث شده هر سال شمار بسیاری از دستاورد‌های این گروه‌های مردمی را که شامل انجام فعالیت‌های عمرانی در استان‌ها، کشاورزی، سوادآموزی و... می‌شود، شاهد باشیم. البته اجرای این دست از برنامه‌ها فقط مختص زمان‌هایی است که مردم مناطق به ویژه محروم با حادثه‌ای همچون سیل و زلزله مواجه نشده باشند چراکه بسیجیان در صورت وقوع هر یک از حوادث بر ساعات فعالیت‌شان می‌افزایند و آتش به اختیار به کمک مردم آسیب‌دیده می‌شتابند. مجموعه‌ای از اقدامات که فقط در ردیف فعالیت‌های جهادی می‌گنجد. حالا هم با توجه به اینکه زمان زیادی به شروع هفته بسیج باقی نمانده، فرمانده سپاه قائمشهر از اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه در هفته بسیج خبر می‌دهد؛ خبر مسرت‌بخشی که قرار است تنها در مدت زمان کوتاه ۳۰ آبان تا ۶ آذر اجرایی شود و لبخند رضایت را بر صورت مردم بنشاند. البته این رقم با توجه به اینکه مختص شهرستان قائمشهر است به طور حتم با اضافه شدن نقاط دیگر استان با افزایش قابل توجهی روبه‌رو خواهد شد. در این راستا حسین علیزاده به خبرگزاری صداوسیما گفت: «بیش از ۹۰۰ برنامه در هفته بسیج با تبیین رویکرد، جایگاه و قابلیت بسیج در شهرستان قائمشهر اجرا می‌شود.»

وی اضافه کرد: «تبیین رویکردها، جایگاه و قابلیت‌های سازمان بسیج مستضعفین در فرآیند تحقق گام دوم انقلاب، نمایش اقتدار بسیج ده‌ها میلیونی در حفظ و تداوم ارزش‌ها و گسترش دستاورد‌های انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های هفته بسیج در این شهرستان است.» علیزاده ادامه داد: «هفته بسیج فرصت مناسبی برای بصیرت‌افزایی جامعه از قدرت ۴۰ ساله بسیج در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری، آموزشی تربیتی و دفاعی امنیتی است.» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قائمشهر بیان کرد: «افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ساله بسیج به مدت یک هفته در قالب ۵۰ غرفه با موضوعات مختلف، اکران فیلم، برگزاری همایش‌های مختلف، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، تجمع بزرگ بسیجیان در روز ۵ آذر، افتتاح شش واحد خانه محروم، افتتاح پنج طرح اقتصاد مقاومتی و افتتاح پایگاه مقاومت جمعاً به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان از جمله برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج در شهرستان قائمشهر است.» سرهنگ علیزاده برگزاری مسابقات رزمی، فرهنگی و امدادی، مقاله‌نویسی و پژوهشی محله اسلامی، تیراندازی، والیبال نونهالان، اجرای خیابان ورزش، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، راه‌اندازی بازارچه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی در قالب ۴۰ غرفه در مکان شرکت سایپا را جزو برنامه‌های شاخص شهرستان در هفته بسیج قائمشهر برشمرد.

ساخت صد‌ها مسکن برای محرومان
همان‌طور که مشخص است، بسیج طی این همه سال فعالیت توانسته خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی را به کمک آحاد مردم انجام دهد که اجرای ۹۰۰ برنامه دیگر در هفته بسیج نیز امسال اضافه خواهد شد. در کنار این موضوع، مسئله مهم دیگر این است که طی همین امسال شمار اقدامات محرومیت‌زدایی از استان مازندران بسیار بالا بوده است. در این راستا می‌توان به صحبت‌های چندی پیش فرمانده سپاه کربلا اشاره کرد که وعده داده تا پایان سال جاری ۴۹۳ واحد مسکونی به مردم کم‌برخوردار استان تحویل داده شود. در این خصوص سردار محمدحسین بابایی به خبرگزاری بسیج گفت: «تاکنون بسیج سازندگی سپاه پاسداران توانسته بیش از ۷۰ درصد از تعهدات خود در احداث واحد‌های مسکونی مناطق محروم را عملی کند.»

البته ساخت مسکن نیز تنها اقدام نیرو‌های بسیجی نیست و فرمانده سپاه در خصوص آن بیان کرد: «توسعه مشاغل خانگی و دانش‌بنیان از دیگر اقدامات بسیج است که با راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه محله‌محور در استان در حال رونق بخشیدن به مشاغل خانگی است. این طرح نیز اکنون در شهرستان عباس‌آباد ۸۵ درصد پیشرفت داشته و تلاش می‌شود تا پایان امسال در سراسر استان راه‌اندازی شود.» فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر اینکه در محلات مختلف صندوق‌های اشتغالزای محله‌محور ایجاد می‌شود، اضافه کرد: «در راستای قدرت اقتصادی، دیگر مردم نیاز به بانک‌ها و دولت‌ها ندارند.» سردار بابایی در پایان به اجرای ۲ هزار طرح محرومیت‌زدایی از بهمن ماه پارسال تا بهمن امسال در مازندران اشاره کرد و گفت: «استان مازندران در راه‌اندازی طرح‌های محرومیت‌زدایی ماهانه پیشرو در کشور است.»
تمام آنچه تاکنون گفته شد تنها بخشی از خدمات نیرو‌های بسیجی است که طی این چند دهه به مردم مناطق مختلف کشور ارائه داده‌اند. خدماتی که هر یک به خودی خود می‌تواند باری از دوش مردم مناطق کم‌برخوردار بردارد و لبخند شادی را بر صورت آن‌ها بنشاند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار