کد خبر: 977773
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
سرلشکر باقری مطرح کرد:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و در راستای سرافرازی پرچم حق در جهان تلاش می‌کنند.
سرویس سیاسی جوان‌‌آنلاین: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در دهمین جشنواره مالک اشتر نیرو‌های مسلح که در سالن پنج آذر این ستاد برگزار شد، اظهار داشت: قدردانی از عزیزانی که با تلاش و مدیریت بهتر بتوانند خود را در راستای فرامین فرمانده معظم کل قوا قرار دهند و رتیه‌های بالاتری کسب کنند، رسم خوبی است.

وی در ادامه گفت: امروز نیرو‌های مسلح ما در مبارزه با ظلم و ستم مسئولیت سنگینی بر عهده دارند و در راستای سرافرازی پرچم حق در جهان تلاش می‌کنند و در این راه، فشار‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امروز نیرو‌های مسلح ضمن مقابله با تهدیدات نظامی، در حوزه‌های امنیت ملی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی، توسعه انقلاب اسلامی در داخل و منطقه مسئولیت‌های سنگینی را بر عهده دارند.

سرلشکر باقری ادامه داد: نیرو‌های مسلح در جمهوری اسلامی مسئولیت‌های متنوع و فراوانی بر عهده دارند و ما نیز باید از این فرصتی که برای یکایک ما ایجاد شده است در خدمت به ملت استفاده کنیم و باید قدردان باشیم که بدون واسطه تحت فرماندهی، ولی امر مسلمین جهان و نائب حضرت، ولی عصر (عج) خدمت می‌کنیم.

این مقام عالی‌رتبه نظامی تأکید کرد: امروز ما به تناسب مسوولیت سنگینی که بر عهده داریم، باید همواره بیدار و هوشیار و پا در رکاب فرمانده معظم کل قوا باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: مسئله اشراف، جزو ابداعات فرماندهی معظم کل قواست؛ ایشان مرتبه اول این موضوع را تدبیر کردند که در نیرو‌های مسلح علاوه بر نظارت‌های ستادی و بازرسی‌های موردی، فرم‌ها و سوالاتی تهیه و در مورد حوزه مسوولیت فرماندهان از آنان سوال شود تا نقاط ضعف و قوت آنان احصا و در نهایت رتبه‌بندی شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: قطعاً اگر در سطح دولت هم چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شد، عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی بهبود می‌یافت.

سرلشکر باقری در خصوص اهمیت و بازتاب اجرای موضوع اشراف در سطح نیرو‌های مسلح گفت: موضوع اشراف پیش از هر چیز سبب شناخت بیشتر فرمانده نسبت به نیرو‌های تحت امرش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها تلاش‌هایی صورت گرفته است تا نحوه پرسش و پاسخ و فرم سوالات، به‌روز و از حالت سنتی خارج شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در روند اجرای «اشراف فرماندهی معظم کل قوا» انتظار می‌رود که اطلاعات فرماندهان نسبت به نیروها، سرپنجه‌ها، رزمندگان و همکاران بالا برود، سطح اشراف ارتقا پیدا کند و نقاط کور، اشکالات و ضعف‌ها به حداقل برسد.

سرلشکر باقری افزود: فرماندهان و مدیران نیز در این رابطه شرعاً و قانوناً وظیفه دارند تا گزارش خود را صادقانه تغییر و شفاف ارائه دهند؛ چراکه فرمانده هنگامی که بر روی هر یک از صفحات گزارش امضا می‌کند به معنای تأیید و صحت اطمینان به آن است.

وی اضافه کرد: البته نظارت‌ها و ارزیابی‌های میدانی ستاد کل نیرو‌های مسلح و همچنین ارزیابی میدانی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) مکمل گزارش اشراف است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اهمیت مسئله اشراف گفت: خوشبختانه مجموعه سازمان‌های نیرو‌های مسلح از این جهت پیشگام هستند و حوزه اشراف فرماندهی معظم کل قوا نسبت به نیرو‌های مسلح با سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها قابل مقایسه نیست.

سرلشکر باقری افزود: البته کسانی که در حوزه ارائه گزارش به فرماندهان عمل می‌کنند، باید از تجربه علم، اندیشه، شجاعت و شفافیت لازم برخوردار باشند تا خدای‌ناکرده موضوعی را کم و زیاد نکنند.

وی ادامه داد: گزارش اشراف موجب استحکام اجرای مأموریت و دقت در تصمیم‌گیری می‌شود؛ لذا این گزارش‌ها باید بتواند بستر‌های لازم را برای اجرای مأموریت ایجاد کند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: برگزیدگان ما در این جشنواره اعم از فرماندهان و مدیران، یک ذخیره و سرمایه ارزشمند برای نیرو‌های مسلح هستند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار