کد خبر: 977743
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
اولین بارش برف در پایتخت به رغم هشدار سازمان هواشناسی، مسئولان شهری را غافلگیر کرد.
 سرویس جامعه جوان آنلاین: ترافیک سنگین ناشی از بارش برف و لغزنده‌شدن معابر در مناطق و معابرشهر سبب شد تا خیابان‌های شهر بسته شود. از طرف دیگر کمبود و نبود وسایل نقلیه عمومی سبب شد تا ظرفیت مترو هم جوابگو مراجعان نباشد. کندی حرکت و مشکلات ناشی از بارش‌ها به تعطیلی مدارس انجامید. در تهران مسافران سرگردان مسیر‌های ۱۵ دقیقه‌ای را تا ۵/۱ ساعت طی کردند. اتفاق روزگذشته مختص تهران هم نبود، این بارش رحمت الهی با یک مدیریت ساده می‌تواند همه موهباتش را بدون مشقت یا لااقل با زحمت کم به همه ارزانی کند.

روزگذشته و براساس اعلام قبلی هواشناسی، بارش برف در تهران آغاز شد، اما مسئولان شهری همانند بارش باران در هفته‌های گذشته بار دیگر غافلگیر شدند. برخی از شهروندان تهرانی در مناطق شمالی تهران از بی‌تدبیری و ناهماهنگی شهرداری تهران به شدت گلایه‌مند شدند. ناهماهنگی شهرداری و عدم آمادگی نیرو‌های شهرداری در مواجهه با بارش‌ها، سبب بروز ترافیک شدید در برخی از معابر پر رفت‌وآمد تهران شد. پس از بارش برف در مناطق مختلف تهران و مسدودشدن معابر، تازه شهرداری تهران در حال تأمین شن و ماسه در مناطق برفی بود. اصغر عطایی، مدیرکل شهرداری تهران با اشاره به بارش برف در تهران گفت: عوامل شهرداری تهران با حضور در مناطق برف‌گیر و لغزنده نسبت به پاشیدن نمک و شن مخصوص اقدام کردند.

به گفته پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران به‌دلیل شدت برف و لغزندگی معابر تردد خودرو‌های امدادی همچون اورژانس و هلال‌احمر در مناطق شمالی پایتخت با مشکل مواجه شد و به‌دلیل لغزندگی معابر شمالی پایتخت تعدادی از خودرو‌ها با یکدیگر برخورد کردند که کندی حرکت و ترافیک مسیر را به‌دنبال داشت و با حضور پلیس راهنمایی و رانندگی مسیر‌ها بازگشایی شد. در همین خصوص سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آخرین وضعیت معابر با توجه به بارش برف در پایتخت گفت: تردد در بسیاری از مناطق شمالی از جمله بلوار‌های شهید آبشناسان و شهید ستاری کاملاً متوقف شد و خودرو‌ها در این معابر، امکان تردد نداشتند.

بنا بر مشاهدات میدانی خبرنگار «جوان» اتوبان امام علی، ارتش، بابایی و مناطق اطرافی آن هم با اولین بارش قفل شد و امکان حرکت وجود نداشت.

برخی از دانشگاه‌ها و مدارس پایتخت هم روزگذشته ۲۵ آبان‌ماه و همزمان با بارش اولین برف پاییزی تعطیل شدند و آزمون تعدادی از واحد‌های دانشگاهی لغو شد.

چند وقتی است که هواشناسی پیش‌بینی کرده میانگین بارش‌ها ممکن است در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر باشد. بارش برف روزگذشته در پایتخت که با چندین استان دیگر هم همراه بود، می‌تواند همه فواید و مواهبش را به همه ارزانی کند، اما متأسفانه هم سال گذشته و هم امسال، سوءتدبیر باعث شد تا زحمات برف از رحماتش بیشتر به چشم مردم بیاید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار