کد خبر: 977727
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران
نایب اول رئیس اتحادیه طلا جهش نرخ ارز را اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: رشد بهای بنزین تأثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مسعود یزدانی، نایب اول رئیس اتحادیه طلا درباره افزایش قیمت طلا و سکه اظهار کرد: قیمت طلا به بهای ارز و طلای جهانی بستگی دارد و عوامل دیگر بر قیمت آن تأثیری ندارد، طی چند روز گذشته نیز با رشد نرخ ارز و ایجاد تقاضای مجدد با پایان یافتن ماه صفر و خروج بازار از رکود، در بازار طلا شاهد افزایش قیمت طلا و سکه هستیم.

قیمت طلا همگام با جهش ۳۰۰ تومانی نرخ ارز به گرمی ۴۱۵ هزار تومان رسید که نسبت به معاملات روز پنج‌شنبه، قیمت طلا ۵ هزار تومان گران شده‌است. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی در بازار امروز چهار میلیون و ۹۵ هزار تومان است که در مقایسه با پنج‌شنبه هفته گذشته حدود ۴۰ هزار تومان افزایش یافته‌است.

یزدانی در ادامه بر بی‌تأثیر بودن افزایش قیمت بنزین بر روند بازار طلا تأکید کرد و افزود: این عامل تأثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد و تنها با افزایش مجدد قیمت ارز مردم وارد بازار طلا شده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم بانک مرکزی با تدبیر خود مجدداً به بازار طلا و ارز ورود کند تا مانند سال گذشته شاهد التهاب و جهش بی‌منطق قیمت‌ها نباشیم.

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره وضعیت قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که همین روند آرام صعودی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار