کد خبر: 977688
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
سرويس ايران جوان آنلاين:‌ طرح راه‌آهن بندر ماهشهر- بصره به عنوان طرح راه‌آهن خلیج فارس باید تا امتداد بوشهر، عسلویه و سواحل مکران توسعه پیدا کند.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه عبور راه‌آهن خلیج فارس از بوشهر موجب توسعه استان می‌شود، گفت: اگر این خط راه‌آهن که به عراق و سوریه می‌رود از ماهشهر به سمت بوشهر و از بوشهر به عسلویه و از عسلویه به منطقه مکران برود در توسعه استان بوشهر نقش زیادی دارد.
وی افزود: بدون شک اتصال استان بوشهر به خط ریلی زمینه ساز فعال شدن بنادر این استان و رونق بخش اقتصاد خواهد شد.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این خط از بوشهر عبور نمی‌کند و به ماهشهر وصل می‌شود ادامه داد: لازم است مسئولان توجه جدی به این مسئله داشته باشند چرا که عبور راه‌آهن از بوشهر می‌تواند نقش مهمی در توسعه استان بوشهر داشته باشد. صفایی بوشهری با اشاره به مشکل آب در استان نیز گفت: در این خصوص رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیگیری‌هایی را در این خصوص داشته‌ام که در استان بوشهر می‌توان ۴۰۰ هزار متر مکعب آب توسط دو راکتوری که در حال احداث است تأمین شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در برخی از مناطق استان با مشکل کم آبی شدید مواجه هستیم افزود: مسئولان باید تلاش کنند و پیگیر این مسئله باشند؛ از همان ابتدا که تقاضا کردم این دو راکتور در بوشهر باشد گفتم با آب باشد.
صفایی بوشهری، موضوع اشتغال، راه‌آهن، و آب شرب را از مهم‌ترین مشکلات و مسائل استان دانست و تصریح کرد: لازم است مسئولان با توجه و اهمیت بیشتری این مشکلات را دنبال کنند هر چند برخی پیگیری‌ها دیده می‌شود، اما هنوز نرخ بیکاری در استان بوشهر بالا است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار