کد خبر: 977628
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
عمده مشکلات کشوربه سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: در فضای کشور این واقعیت بر همگان روشن شده که عمده مشکلات کشوربه سوءمدیریت‌ها برمی‌گردد که بستر فساد را ایجاد کرده، از این‌رو باید با فساد مبارزه کرد.

مقداد عبدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به وقوع زلزله برجان آذربایجان اظهار کرد: در رابطه با زلزله از مسوولان استان خواهشمندم تا با بسیج امکانات در این شرایط سردی هوای در راه مشکلات مردم منطقه را حل کنند.

وی در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و گفت: مسلمانان جهان اهل تشیع و تسنن برای تامین وحدت باید با یکدیگر همدل شوند و در سایه این وحدت است که مسلمانان در جهان حرفی برای گفتن خواهند داشت. 

عبدی ابراز کرد: کشور ایران از قومیت‌های مختلف با فرهنگ و زبان‌های مختلف تشکیل یافته است که این اقوام با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند در حالیکه از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان تلاش بر این داشتند تا در بین اقوام تفرقه بیندازند تا موجبات فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: الان نیز دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد همین نیت شوم خود هستند ولی به حول قوه الهی و رهبری حکیمانه انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم، این آرزو را به گور خواهند برد. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: در سایه امنیت ایجاد شده توسط نیروهای مسلح است که در این امنیت وصف‌ناپذیر زندگی می‌کنیم، برای پی بردن به امنیت خود می‌توان نگاهی به کشورهای همسایه کرد. 

عبدی با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به گام دوم خود وارد شده است که مرهون خون شهدا می‌باشد، تصریح کرد: ملت ایران با بصیرت و اندیشه خود در طول عمر ۴۱ ساله انقلاب اسلامی همیشه پشت نظام و رهبری ایستاده‌ که باید قدر این ملت را بدانیم. 

وی ادامه داد: امروز وضعیت اقتصادی کشور به‌گونه‌ای است که قاطبه مردم با مشکلات معیشتی روبه‌ رو هستند زیرا بیکاری جوانان، تورم، کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم باعث افزوده شدن مشکلات شده است. 

عبدی گفت: امروز پدران با حداقل درآمد فرزندان خود را بزرگ می‌کنند تا هزینه معیشت و تحصیلات آنها را فراهم کنند تا روزی آنها بعد از فارغ‌التحصیل شدن در جایی استخدام شوند. 

وی تاکید کرد: از این تریبون مقدس به ملت شریف ایران اعلام می‌کنیم که جنبش دانشجویی مسلمان کشور به عنوان اتحادیه بزرگ ایران اسلامی در کنار مردم ایستاده و وظیفه خود را مطالبه خدمت به مردم و حقوق آنها از سازمان‌ها و نهادها می‌دانند. 

عبدی توضیح داد: در فضای کشور این واقعیت بر همگان روشن شده است که عمده مشکلات کشور به سوء مدیریت‌ها برمی‌گردد و این سوءمدیریت‌ها بستر فساد را ایجاد کرده است، از این‌رو باید با فساد مبارزه کرد و وصل شده به هر جناحی باید به سزای عملش برسد، اگر مشکلی در ساختار است که باعث پیدایش فساد شده، باید از میان برداشته شود تا نظام‌های اداری واکسینه و ایمن شود. 

وی خاطرنشان ساخت: از رویکرد دستگاه قضا برای ریشه‌کن کردن فساد تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم این روال را بدون توجه به حواشی ادامه دهد، بالاخره مبارزه با فساد شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید ولی همانند دارویی است که اول طعم تلخی دارد ولی بعدها منجر به بهبودی بیمار می‌شود. 

عبدی ابراز کرد: از دولتمردان خواهشمندم به جای فرافکنی برای حل مشکلات کشور تدبیر خود را به خرج دهند تا امید برای جامعه ایجاد کنند، برخی از دولتمردان بر این باورند که مبارزه با فساد را ابتدا آنها آغاز کرده‌اند و ما هم احسنت می‌گوییم ولی سوال اساسی این است که در طول این سال‌ها که ادعای مبارزه با فساد دارید، چه کار کردید که نمود آن داماد وزیر یا برادر مسوول بوده که الان پای میز محاکمه یا در زندان به سر می‌برند. 

وی اذعان داشت: باید تجدید نظری در مبارزه با فساد صورت پذیرد و مسوولان نباید با سخنان تهدیدآمیز کشور را دچار تهدید کنند، چراکه وحدت و همدلی بین مسوولان اصل اساسی باید باشد. 

عبدی با اشاره بر اینکه انتخابات مجلس را در ماه‌های آتی خواهیم داشت، گفت: از مردم می‌خواهیم تا  کمال دقت و وسواس را داشته باشند تا نماینده اصلح انتخاب شود نه اینکه افرادی را به مجلس راه دهیم که الان به هر دری زده و هزینه‌های میلیاردی برای انتخاب شدن می‌کنند زیرا این افراد بعد از انتخاب شدن به فکر ما نخواهند بود و در صحن مجلس نیز برای تامین منافع خود تلاش خواهند کرد. 

وی متذکر شد: مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که با آنها رو راست باشند و برای حل مشکلات پیش قدم شوند نه اینکه در مقابل واقعیت ایستاده و برای منافع خود کار کنند.

عبدی، ملاک‌های نماینده اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: باید مردم تدین را در مرتبه اول انتخاب کند، دوری از اشرافی‌گری، اعتقاد به اسلام، امانتداری و صداقت، حفظ میراث‌های جامعه‌‌، عدم غفلت از طبقه ضعیف جامعه، اخلاص و ایمان و باور داشتن به خط امام جزو این شاخص‌هاست. 

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی کرده است که علت آن هم برمی‌گردد به استقلال و آزادی، عنوان داشت: ملت ایران به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد تا خارجی در کشور آنها جولان دهد و استقلالی که با هزار مشقت به دست آورده را خدشه‌دار کند.

عبدی توضیح داد: آمریکائیان به خیال خام خود تصور می‌کنند که می‌توانند به جایگاه قبلی خود که در دوران حکومت فاسد پهلوی داشتند، برسند اما نمی‌دانند که این آرزو را با خود به گور خواهند برد. امروز ایران به عنوان پرچمدار در جبهه مقاومت بازیگر تاثیرگذار در منطقه است و همه می‌دانند که ایران در منطقه در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر