کد خبر: 977582
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
مرد جوانی که پس از تماشای فیلم «مغز‌های کوچک زنگ زده» اقدام به اسیدپاشی روی پدر و پسری کرده بود به زودی محاکمه می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، پنجم مهر‌سال‌۹۷، مأموران کلانتری‌۱۴۰ باغ‌فیض از حادثه اسیدپاشی در یکی از خیابان‌های غرب تهران باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان داد مرد ۵۰ ساله به نام یزدان و پسرش به نام کیومرث بر اثر پاشیدن اسید و حمله چاقو از سوی پسر جوانی به نام نادر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مأموران به بیمارستان مورد نظر رفتند و دریافتند سوختگی‌های کیومرث خیلی عمیق نبوده، اما پدر او بر اثر سوختگی شدید و خونریزی ناشی از اصابت چاقو تحت چند عمل جراحی قرار گرفته است.

به این ترتیب یزدان چند روز بعد در حالیکه به طور معجزه‌آسایی زنده مانده‌بود، مورد تحقیق قرار گرفت و در توضیح به مأموران گفت: «با پسرم به پارک رفته‌بودیم که حین برگشت به خانه نادر را دیدیم. پسرم قصد احوالپرسی داشت که ناگهان او به طرف ما حمله کرد و فحاشی کرد. شوکه شدم و داشتم نگاهش می‌کردم که ناگهان ظرف حاوی اسید را به طرف ما پاشید و با چاقو حمله کرد و چند ضربه زد. این اتفاق به خاطر کینه از من و پسرم بوده‌است، چون نادر و پسرم سال‌ها با هم دوست بودند تا اینکه به خاطر رفتارهایش از پسرم خواستم رابطه‌اش را با او قطع کند.»

با ثبت این اظهارات، نادر بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت، اما جرمش را انکار کرد تا اینکه چند‌هفته بعد از حادثه وی در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشود و گفت: «کیومرث از دوستانم بود و با هم رابطه خوبی داشتیم. ما زمان‌های طولانی کنار هم بودیم و همین باعث شده‌بود، به هم وابسته شویم تا اینکه او تحت تأثیر حرف‌های پدرش دیگر به من توجهی نمی‌کرد و خیلی همدیگر را نمی‌دیدیم. این شد خودم را تنها دیدم و احساس پوچی کردم به همین دلیل به فکر انتقام افتادم و می‌خواستم هر طور شده تلافی کنم.»

متهم درخصوص روز حادثه گفت: «روزی برای تماشای فیلم مغز‌های کوچک زنگ زده به سینما رفتم. بعد از دیدن فیلم تحت‌تأثیر آن به فکر انتقام افتادم به همین دلیل به خیابان ناصرخسرو رفتم، سپس یک‌لیتر اسید و یک قبضه چاقو خریدم و راهی خانه پدر کیومرث شدم. در مکانی کمین کردم و منتظر آن‌ها بودم تا اینکه کیومرث را همراه پدرش دیدم. بلافاصله اسید را به طرف آن‌ها پاشیدم و بعد از آن چند ضربه با چاقو به پدر کیومرث زدم و قصد فرار داشتم که از سوی عابران دستگیر شدم.»

بعد از اقرار‌های متهم تحقیقات برای کامل شدن پرونده ادامه داشت تا اینکه مشخص شد متهم به خاطر اقدام به خودکشی، سوختگی و بیماری اعصاب و روان هفت‌بار سابقه بستری در بیمارستان را داشته‌است. بنابراین متهم به پزشکی قانونی معرفی شد، اما کارشناسان در گزارشی اعلام کردند پسر جوان اختلال اعصاب و روان ندارد.

با ثبت نظر پزشکی قانونی متهم بعد از بازسازی صحنه جرم روانه زندان شد و پرونده با درخواست دو شاکی مبنی بر اشد مجازات بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده‌شد.

به این ترتیب متهم به زودی پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار