کد خبر: 977569
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
بالگرد‌های جنگی و نیرو‌های نظامی روسیه در پایگاه پیشین امریکایی‌ها در شمال سوریه مستقر شدند تا روس‌ها بدون سر و صدا پایگاه‌های امریکا در سوریه را بگیرند، با این تفاوت که حضور روس‌ها در خاک سوریه با هماهنگی دولت مرکزی در دمشق انجام شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پنج هفته بعد از اعلام خروج نیرو‌های امریکایی از شمال سوریه که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا آن را اعلام کرد، روسیه بالگرد‌های نظامی و نیرو‌های خود را وارد یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر «کوبانی» کرد که نیرو‌های امریکا آن را ترک کرده‌اند. در ویدئویی که شبکه تلویزیونی زویوزدا آن را منتشر کرده، بالگرد‌های روس در حال پرواز به سمت پایگاه هوایی سوریه در شمال استان حلب در نزدیکی مرز با ترکیه نشان داده می‌شود. این شبکه گفته که این نیرو‌ها و تجهیزات برای تأمین امنیت منطقه در این پایگاه مستقر شده‌اند. گفته شده که این تأسیسات به عنوان مرکزی برای توزیع کمک‌های بشردوستانه برای مردم محلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم‌اکنون تحت کنترل نیرو‌های دولتی سوریه است که متحد مسکو هستند. یک بازرس پلیس نظامی به شبکه زویوزدا گفت: «ما وارد این پایگاه شدیم و محیط داخلی و خارجی آن را تحت کنترل گرفتیم. اکنون سربازان در حال بررسی تک تک ساختمان‌ها هستند تا مطمئن شوند هیچ‌گونه شیء انفجاری با غافل‌گیرکننده‌ای در آن باقی نمانده است.» در فیلم پخش شده از این پایگاه، تجهیزات نیرو‌های امریکایی از جمله وسایل پزشکی برای درمان آفتاب‌سوختگی و لوازم باشگاهی و خواب نیز به چشم می‌خورد. «میخاییل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی وابسته به وزارت دفاع روسیه گفته که تثبیت اوضاع سوریه به خروج نیرو‌های نظامی امریکایی از این کشور بستگی دارد و با خروج آن‌ها این کشور باثبات می‌شود. به گفته میزینتسف، امریکا اقدامات خود برای مقابله با ابتکارات روسیه و سوریه برای بازگشت آوارگان سوری از مناطق مرزی و نیز کشور‌های همسایه به خانه‌های‌شان را افزایش داده است. روزنامه مسکو‌تایمز روسیه، نیز روز پنج شنبه گفت که وزارت دفاع روسیه یک پایگاه هوایی در منطقه تحت کنترل امریکایی‌ها در سوریه در شهر قامشلی در استان الحسکه احداث کرد. «تیمور خودژایف» فرمانده این پایگاه در منطقه تحت کنترل امریکایی‌ها گفته است: «این پایگاه مخصوص استقرار بالگرد‌های رزمی و تجسس ارتش روسیه است تا بتوانند در پرواز‌های مداوم امنیت منطقه را برای نیرو‌های رزمی مستقر در منطقه تا مرز ترکیه و نیز برای شهروندان سوری تأمین کند.»

با این حال، وزیر دفاع امریکا گفته که واشنگتن همچنان ۶۰۰ نظامی خود را در سوریه حفظ خواهد کرد. واشنگتن تعدیل حضور خود در سوریه را منوط به حضور هم‌پیمانان امریکا در سوریه کرده و وزیر دفاع امریکا گفته در صورتی که هم‌پیمانان اروپایی امریکا، حضور خود در سوریه را تقویت کنند، تعداد نظامیان امریکایی نوسان خواهند داشت. مارک اسپر در پاسخ به این سؤال که آیا این تعداد نظامی شامل ۲۰۰ نظامی می‌شوند که در پایگاه «التنف» در نزدیکی مرز جنوب شرقی اردن و عراق مستقر شده‌اند، گفت که به شمال شرقی سوریه اشاره دارد که ترامپ به پنتاگون دستور تأمین امنیت میدان‌های نفتی آن را داده است.

اسد: به خاطر سرقت نفت‌مان از امریکا غرامت می‌گیریم
بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با خبرنگاران روس گفته که دمشق مسئله سرقت نفت خود را در سازمان ملل مطرح کرده و تقاضای غرامت خواهد نمود. به گزارش اسپوتنیک، اسد گفت: «البته این طبیعی است، اما طوری که شما و بسیاری از جهانیان می‌دانند، سازمان ملل وجود ندارد، چون حقوق بین‌الملل وجود ندارد. همه شکایات تقدیمی به سازمان ملل در قفسه‌ها (بدون رسیدگی) مانده‌اند، چون این شبه دولتی است که گروه‌های جنایتکار متکی بر اصل زور آن را اداره می‌کنند.» رئیس‌جمهور سوریه افزود: «اکنون ما در دنیای شبیه جنگل زندگی می‌کنیم که اکنون به دنیای قبل از جنگ جهانی دوم نه بعد از آن شباهت دارد. به این دلیل ما شکواییه‌ها را ارسال خواهیم کرد، اما آن‌ها (بدون رسیدگی) در قفسه‌ها خواهند ماند.» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اخیراً اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند. وی گفته بود که ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیرو‌های امریکایی در مناطقی که در آن‌ها نفت وجود دارد باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم». ترامپ همچنین گفت که نفت را دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد کرد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که امریکا ماهانه ۳۰ میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار