کد خبر: 977566
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
مسعود فراستی فیلم «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس را بهترین جوکر سینما می‌داند در حالی که گیشه این فیلم امریکایی اخیراً میلیارد دلاری هم شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در حالی که «جوکر» تاد فیلیپس با ادامه رکوردشکنی در کشور‌های مختلف در حال نمایش است، مسعود فراستی این فیلم را بهترین جوکر تاریخ سینما دانست و نوشت: «جوکر» را هم دیدم. به نظرم تا امروز بهترین جوکر سینماست و بازی «واکین فینیکس» از همه جوکر‌ها جلوتر است، مستقل از اینکه لحظاتی گیج می‌زند که مشکل فیلمساز است نه بازیگر، اما جوکر فیلم بدی نیست. شخصیت جوکر تحت تاثیر نورمن بیتس «سایکو» و تراویس «تاکسی درایور» است و اشکال عمده‌اش نیز در همین ادای تراویس درآوردن است، بماند که نورمن بیتس دست‌نیافتنی است. فیلمساز سعی می‌کند، اما نمی‌تواند پیچیدگی شخصیت روان رنجور را بسازد و فیلمش هم عصیانگر اجتماعی و ضدسرمایه داری نیست.

فیلم «جوکر» که با هزینه ۶۰میلیون دلاری ساخته شده است، به تازگی مجموع فروش جهانی خود را به یک‌میلیارد دلار رساند. «جوکر» با بازی «واکین فینیکس» در حالی فروش جهانی خود را به مرز یک‌میلیارد دلار رسانده که ۶۷درصد از فروش خود را (حدود ۶۸۰میلیون دلار) از محل گیشه بین‌الملل کسب کرده و بیش از ۳۴۵میلیون دلار آن نیز حاصل فروش در سینما‌های امریکاست.

این فیلم پس از رونمایی در جشنواره فیلم ونیز و کسب شیر طلای بهترین فیلم و جایزه بهترین بازیگر مرد، توجهات فراوانی را به خود جلب کرد و با آغاز اکران در ماه اکتبر تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما با درجه سنی بزرگسال شد.

«جوکر» که با هزینه ۶۰میلیون دلاری ساخته شده با احتساب هزینه‌های بازاریابی تاکنون حداقل سود ۵۰۰میلیون دلاری را برای کمپانی برادران وارنر و دی‌سی به ارمغان آورده است. این فیلم با گذر از فروش «مرد عنکبوتی۳» (۸۹۵میلیون دلار)، هم‌اکنون در رتبه سیزدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی سینما قرار دارد.

داستان فیلم «جوکر» درباره کمدین شکست‌خورده‌ای به نام «آرتور فلک» است که پس از تجربه‌های تلخ فراوان به یک دلقک قاتل و پوچ‌گرای خشن تبدیل می‌شود. «واکین فینیکس» پس از «جک نیکلسون»، «هیث لجر» و «جارد تلو» چهارمین فردی است که در یک فیلم بلند سینمایی در نقش جوکر بازی می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
1
0
سلام بر مهران عزیزم
و بر مسعود فراستی گرامی
مسعود فراستی شما با توجه به چیزهایی که یاد گرفتی و براشون زحمت کشیدی و با قلبت ، فیلمها را نقد کن حتما موفق می شوی ، حتی اگر عده ای از روی حسادت ، حرف بی خود زدند با قلبت کار کن .
مهران جان هر طوری که می خواهی مسابقه دورهمی را اجرا کن و با شرکت کننده ها راحت باش و همین کار شما را بهترین برنامه ساز و مجری کرده ، چون با قلب پاکت کار می کنی و از اعماق درونت کارت را به بهترین صورت انجام می دهی و به قول شاعر بزرگ حضرت مولانا
هيچ آدابي و ترتيبي مجو هر چه مي خواهد دل تنگت بگو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار