کد خبر: 977478
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:
در اولین جلسه از سلسله نشست های نقد و بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی استان که با همکاری اتاق بازرگانی و استانداری اصفهان برگزار گردید، به نقد و بررسی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در ابتدای این جلسه که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران استان درسالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

 سید حسن قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه از تیرماه امسال تاکنون برای کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان جلساتی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مدیران عامل بانک های کشاورزی و رفاه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و...  به منظور کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی  تولیدکنندگان و صنعتگران استان برگزارشد، گفت: با پیگیریهای مستمر و مطلوب اتاق بازرگانی اصفهان نتایج بسیار خوبی از این سفرها به دست آمد.

 وی تشکیل میز اتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی برای پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی را از جمله نتایج ارزشمند این سفرها بیان کرد. قاضی عسگر در ادامه با  تشریح وظایف معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: بررسی و تجزیه و تحلیل برنامه های اقتصادی دستگاه های اجرایی به منظور هماهنگی و انطباق با برنامه ها و ضرورت های استان ، شناسایی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی بخش های  صنعت، معدن و شهرک های صنعتی سطح استان و همچنین هماهنگی و نظارت بر ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد و... بخشی از این وظایف است.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد تا جلسات نقد و بررسی  هر دو هفته یکبار با حضور دستگاههای اجرایی استان و بسته به موضوعات طرح شده با حضور اتاق های بازرگانی، تعاون، اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  احصاء و حل مشکلات فعالان اقتصادی در کوتاه ترین زمان، تمرین پاسخگو کردن دستگاه های اجرایی، انعکاس محدودیت ها و الزامات قانونی دستگاه ها به فعالان اقتصادی برای رسیدن به درک مشترک وتعامل بهتر وهمچنین آشنایی بیشتر با مسایل فعالان اقتصادی و تکریم آنها به عنوان پیش قراولان جنگ اقتصادی را از جمله اهداف برگزاری این نشست ها بیان کرد.

 قاضی عسگر در پایان سخنان خود حضور فعالان اقتصادی در این جلسات را ارزشمند دانست و گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی وظیفه دارد بُعد نظارت و ارزیابی عملکرد را از طریق این جلسات به مرحله اجرا درآورد اما فعالان اقتصادی  با ایجاد تشکل‌های تخصصی و احصاء مشکلات می توانند مسایل خود را برای پیگیری به استانداری انتقال دهند.

در ادامه مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تبریک هفته وحدت و اشاره به فرازهایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: امیر المومنین در این نامه تخصص و تعهد را دو خصیصه مهم کارگزاران حکومتی بیان و بر نظارت و بازبینی عملکرد حکام تاکید می کنند.

 وی افزود: امام علی (ع) این بازبینی را موجب افزایش حس امانت داری و خدمت بهتر به خلق بیان فرمودند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ضمن تشکر ازعملکرد  استاندار و معاونین ایشان در دوران جنگ اقتصادی پیش رو گفت: در برهه کنونی برای بهبود شاخص های محیط کسب و کار لازم است گام به گام و با یک برنامه مدون و از پیش برنامه ریزی شده در این مسیر حرکت کنیم.

 گلشیرازی هدف از این نشست را پایش عملکرد دستگاههای اجرایی استان پس ازارایه بسته های حمایتی از صنایع بیان کرد و افزود: این سلسله نشست ها بر اساس خواسته استانداری اصفهان مبنی بر طرح مشکلات فعالان اقتصادی استان بصورت عینی و واکاوی موضوعات در  این جلسات برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد این سلسله نشست ها منتج به بهبود شاخص های محیط کسب و کار و ایجاد حس امنیت اقتصادی و انگیزه بیشتر فعالان اقتصادی برای مجاهدت در برهه کنونی و کمک به رشد GDP استان شود. وی در پایان سخنان خود خواستار ارایه راهکاری از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان مبنی بر تغییر قانون نرخ بازپس گیری زمین های خلع ید شده به منظور جلوگیری از تضییع حقوق فعالان اقتصادی و ارایه آن به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اصفهان ستیزی را مهم ترین مشکل کنونی استان ذکر کرد و گفت: در همین شرایط جنگ اقتصادی نیز بهره برداری 450 واحد تولیدی گویای فعالیت جهادگونه تولیدکنندگان اصفهانی است.  وی داشتن دید برخورداری نسبت به اصفهان را برای استان نامطلوب دانست و افزود: لازم است تمامی توانمندی های استان برای حل مشکل اصفهان ستیزی به کار گرفته شود. 

در ادامه این جلسه محمدجواد بگی، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان نیز با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن 70 شهرک  و ناحیه صنعتی دولتی و 8 شهرک خصوصی و همچنین 8 شهرک و ناحیه صنعتی در دست احداث، از رتبه نخست تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی کشور برخوردار است، تصریح کرد: همچنین اصفهان از نظر مساحت و تعداد اشتغال ایجاد شده در شهرک ها و نواحی صنعتی، رتبه نخست کشور را داراست.

 مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تعدد و مساحت بالغ بر 13 هزار هکتاری شهرک ها و نواحی صنعتی استان را یکی از چالش های مدیریت مطلوب این شهرک ها دانست و تصریح کرد: : این تعدد شهرک‌ها، مشکلات ما را نیز در مدیریت مطلوب شهرک ها و نواحی صنعتی استان دوچندان می‌کند.

وی محدودیت بودجه ای این شرکت را یکی از مهمترین موانع تکمیل زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان دانست و افزود: حدود 80 درصد از منابع درآمدی  این شرکت صرف پروژه های شهرک سازی و ایجاد زیر ساخت های لازم می شود که با توجه به محدودیت منابع درآمدی اگر بخوایم فقط یک پروژه در سال برای هر شهرک اجرا کنیم، تنها می توانیم 10 میلیارد ریال به هر شهرک اختصاص دهیم که این مبلغ با توجه به هزینه های بالای ایجاد زیر ساخت ها مبلغ ناچیزی است و عملا تامین زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان را با مشکل مواجه می کند. 

بگی با انتقاد از تخصیص کمترین میزان بودجه تملک دارایی با وجود بیشترین تعداد شهرک های صنعتی گفت: این امر ناشی از باور سیاستگذاران کشور مبنی بر این امر است که صنعت استان به اندازه کافی رشد پیدا کرده است که متاسفانه در صورت ادامه این روند، شاهد سرمایه‌ گریزی از استان خواهیم بود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر