کد خبر: 977422
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده را سریع آغاز می‌کنیم، گفت:دولت تا زمان آماده شدن واحد‌های مسکونی در حال بازسازی، اجاره بهای اسکان را پرداخت می‌کند.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد اسلامی، که برای بازدید از مناطق زلزله زده به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، از تعدادی از روستا‌های شهرستان‌های سراب و بستان‌آباد از جمله روستا‌های تیرشاب، دونیق، هروان، هریس، محسن‌آباد و جهیزدان بازدید کرد.

اسلامی در حاشیه بازدید از روستای «دونیق» در مسکن جمع مردم این روستا با اشاره به اینکه واحد‌های مسکونی این روستا و روستا‌های مجاور باید بازسازی و مقاوم‌سازی شود گفت هر کجا همکاری قوی‌تر بوده است واحد‌های مسکونی نیز نوسازی و مقاوم سازی و بهسازی شده است.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله این همت در میان همه دستگاه‌ها و مسئولان باشد تا واحد‌های مسکونی نوسازی شود و منازل مسکونی در برابر زلزله آسیب نبینند افزود: زلزله روز جمعه مناطقی از آذربایجان شرقی را لرزاند و روز یکشنبه، بودجه بازسازی زیرساخت‌ها و واحد‌های مسکونی و سایر اقلام معیشتی در هیئت دولت تصویب شد.

وی با حضور در این روستا‌ها به نمایندگی از هیئت‌دولت، درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در این زلزله را تسلیت گفت و نکته حائز اهمیت را این دانست که در سال جاری نسبت به بازسازی سریع واحد‌های مسکونی اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال تهیه اطلاعات واحد‌های آسیب‌دیده و تعیین‌تکلیف آن‌ها است تا بتوان مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی را آغاز کرد. هم‌اکنون نیز نصب سازه‌های موقت آغاز شده تا مردم به‌جای چادر در این سازه‌ها اسکان داشته باشند.

اسلامی گفت: کسانی‌که علاقه‌مند به اسکان در سازه‌های موقت نباشند، می‌توانند واحد مسکونی را اجاره کنند و دولت اجاره‌بهای آنان را تا زمانی که بازسازی واحد مسکونی خودشان انجام شود، می‌دهد.

وی با اشاره به هماهنگی و یکپارچگی خوب دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز از طریق ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن از ساعات ابتدایی حادثه پای کار بوده‌اند و همچنان نیز این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت و تا زمانی که شکل کار به وضعیت مطلوبی نرسد، مردم را در مناطق زلزله‌زده تنها نخواهیم گذاشت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار