کد خبر: 977391
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
سردار سلامی در همایش جامعه اطلاعاتی سپاه:
‌ اگر برخورد با مفسدان نباشد جامعه به اعتماد و باور به اقدام نظام نمی‌رسد. تولید باور‌های صحیح در افکار عمومی نتیجه اقدام اطلاعات است و امید با این اقدامات به جامعه برمی گردد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح دیروز در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه، با اشاره به تنوع تهدیدات دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: مقابله با این آرایه متنوع و به هم پیوسته قدرت‌های بزرگ امروز یک مسئولیت فوق‌العاده بزرگ و الهی است. وی با بیان اینکه فضای عمل اطلاعات ما یک فضای جهانی است، گفت: کار اصلی جامعه اطلاعاتی روشن کردن دامنه و قلمرو فضای حرکت نظام و انقلاب اسلامی است؛ ما باید دوردست‌ها را خوب ببینیم. محیط و قلمرو خود را روشن مشخص کنیم. کار اصلی جامعه اطلاعاتی فراهم کردن دقت و صحت عمل و تصمیم درست است.

سرلشکر سلامی در ادامه با بیان اینکه نقطه آغاز کار جامعه اطلاعاتی فضای تفکر دشمن است، اظهار کرد: شناخت دشمن اول از شناخت نوع تفکر و فضای تصمیم او آغاز می‌شود. درگیر شدن در مساحت ذهنی دشمن، اولین کار جامعه اطلاعاتی است و هیچ عملی در میدان واقعیت بدون ساختن یک تصویر در ذهن صورت نمی‌گیرد. باید بر قوه عاقله دشمن تسلط پیدا کنیم تا دریابیم که دشمن چگونه می‌اندیشد. وی افزود: محصول تفکر دشمن استراتژی است، اگر به این موضوع دست پیدا کنیم که دشمن چگونه می‌اندیشد و در جست‌وجوی چه اهدافی است و ارزیابی او درباره ما چیست و با چه قاعده‌هایی می‌خواهد عمل می‌کند، می‌توانیم اقدامات و تصمیمات درست را اتخاذ کنیم.

اطلاعات، نرم‌افزار حکمرانی
سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود اطلاعات را نرم‌افزار حکمرانی و حکومت‌داری دانست و گفت: سیستم اطلاعاتی به اندازه یک دولت مستقر و حاکم، نرم‌افزار حرکت تولید می‌کند و هر دولت و حاکمیتی بر مبنای اندیشه‌های اطلاعاتی حرکت کند به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود.

فرمانده کل سپاه کشف روابط به هم پیوسته آرایش‌های دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشف روابط بازیگران محیط خارج با محیط داخل دارای اهمیت است، این کشف یک کار اطلاعاتی است. وی با بیان اینکه امروز به ندرت می‌توان پیش‌بینی کرد که دو ارتش کلاسیک با هم یک جنگ تمام عیار داشته باشند، گفت: قدرت‌ها از اینگونه اقدامات منصرف شده‌اند و تفکر مدل جنگ‌های قرن ۲۰ و آغاز قرن ۲۱ تغییر کرده است، هزینه‌های جنگ‌ها بالا رفته و میل به تلفات انسانی کاهش پیدا کرده است. چهره مواجهه تغییر کرده است. مواجهه به صورت نقطه‌ای و پراکنده در جریان است و جنگ‌ها محدود، کوتاه، نقطه‌ای و نیابتی شده‌اند. سرلشکر سلامی با طرح این سؤال که امروز نقش اطلاعات ما در جنگ اقتصادی چیست، گفت: آیا ما برای چنین جنگی نقشه راهی ترسیم کرده‌ایم تا دقیقا ابتکارات، ارتباطات و ظرفیت‌ها و راهکار‌های دشمن را بشناسیم. در اداره کردن جنگ اقتصادی بیشترین سهم را اطلاعات دارد.

اقتدار، محصول حضور روانی اطلاعات
فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود، پیش بینی، پیشگیری و مهار در محیط داخلی و خارجی را یکی از کارویژه‌های اصلی اطلاعات دانست و تأکید کرد: شناخت روند‌ها در اطلاعات برای پیش بینی مهم است. روندها، مسیرساز است. روند‌ها می‌توانند به کشف تحولات آتی کمک کنند. شناخت روند‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی و تغییرات اجتماعی باید مورد توجه باشد. روند‌ها به صورت تدریجی و آرام رخ می‌دهند و برای انسان محسوس نیست ولی اطلاعات می‌تواند این روند‌ها را کشف کند.

سرلشکر سلامی با تأکید بر اینکه اطلاعات علاوه بر حضور فیزیکی باید حضور روانی هم داشته باشد، محصول این حضور را تولید اقتدار توصیف و تصریح کرد: اقتدار اطلاعاتی اصل بازدارنده است که هزینه‌های برخورد را کاهش می‌دهد و ضامن امنیت و آرامش جامعه است. مهم است که در دل دشمنان و مفسدان ترس و هراس از اقتدار اطلاعاتی ایجاد شود. اطلاعات چیزی را نباید غیرممکن بداند و هیچ مانعی بر سر اقدام براساس سنت الهی وجود ندارد. باید قدم اول را محکم برداشت. باید به سناریو‌های بزرگ فکر کرد و در این مسیر از کسی یا چیزی نباید هراسید. فرمانده کل سپاه با تأکید بر اهمیت برخورد با مفسدان و مجرمان گفت: اگر برخورد با مفسدان نباشد جامعه به اعتماد و باور به اقدام نظام نمی‌رسد. تولید باور‌های صحیح در افکار عمومی نتیجه اقدام اطلاعات است و امید با این اقدامات به جامعه برمی گردد.

سرلشکر سلامی در پایان با قدردانی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در حوزه‌های مختلف؛ دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز را محصول یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانست که امید و امنیت را بیش از پیش در دل مردم زنده کرد و هراس را در دل دشمنان ایران اسلامی انداخت.

رئیسی: پای کار مبارزه با فساد خواهیم ماند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور فعال سازمان اطلاعات سپاه در میدان حفظ انقلاب اسلامی آن را یک حضور مهم و کلیدی دانست و گفت: این سازمان با همکاری سایر نهاد‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی، نقش و جایگاه مهمی در پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه عصر سه شنبه در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه با قدردانی از اقدامات سازنده سازمان اطلاعات سپاه در حوزه‌های گوناگون کشور، نقش این سازمان در مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی دشمن را مهم ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی‌های لازم، پیشگیری‌های لازم و برخورد متناسب سه امر بسیار مهمی است که در اقدام اطلاعاتی باید مورد توجه باشد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه حفظ نظام در شرایط کنونی اوجب واجبات است، افزود: حضور فعال سازمان اطلاعات سپاه در میدان حفظ انقلاب اسلامی یک حضور مهم و کلیدی است به گونه‌ای که این سازمان با همکاری سایر نهاد‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی دیگر توانسته نقش و جایگاه مهمی در پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا نماید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت شناخت دشمنی‌ها و تهدیدات و آسیب‌های موجود گفت: دشمن در ۴۰ سال گذشته تلاش کرد همواره از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی جلوگیری کند، اما به‌رغم این تلاش‌ها در قالب جنگ تحمیلی، تحریم، توطئه و اشکال مختلف، نظام جمهوری اسلامی هم تثبیت شد و هم به پیش رفت.

در بررسی فساد تفاوت قائل نیستیم
رئیس قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سندی که واقعیت‌ها و راهبرد‌های آتی در آن به دقت مورد توجه قرار گرفته است، تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبرمعظم انقلاب بسیار واقع بینانه تدوین و خط سیر آینده به بهترین شکل ممکن در آن ترسیم شده است. آیت‌الله رئیسی اقدامات انجام شده در زمینه برخورد و مقابله با فساد را عادلانه و منصفانه دانست و گفت: مردم به حول قوه الهی هوشیارند و دستگاه قضایی هم به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه وحدت از نظر ما راهبردی است و هرگونه تفرقه و وحدت شکنی خواست دشمن است، تصریح کرد: در مبارزه با فساد، گرفتار حاشیه‌ها نمی‌شویم و مصمم‌تر از همیشه پای کار مبارزه با فساد خواهیم ماند و در این راه برای ما فرقی نمی‌کند که پرونده فساد مربوط به زنجانی باشد یا کرسنت و استات اویل.
رئیس قوه قضائیه همچنین بر لزوم رسیدگی عادلانه به پرونده‌های فساد تأکید کرد و گفت: امروز هر آنچه موضوع و پرونده فساد در ذهن مردم شکل گرفته باید منصفانه رسیدگی و امیدی که در دل مردم ایجاد شده باید حفظ شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار