کد خبر: 977373
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
هکر ۱۵‌ساله که متهم است با دستبرد به ۴۰۰‌حساب بانکی بیش از یکصد‌میلیون‌تومان به جیب زده‌است، بازداشت شد. تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر این نوجوان در جریان است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: تحقیقات پلیس نشان داده است که متهم ۱۵‌ساله با ایجاد سه درگاه اینترنتی جعلی در پوشش فروش شارژ تلفن همراه، ارائه بسته اینترنتی و برنده شدن در شرط بندی فوتبال، اطلاعات حساب شهروندان را در سراسر کشور کپی و موجودی حساب آن‌ها را سرقت کرده‌است.

وی افزود: این متهم از ابتدای سال ۹۷ فعالیت مجرمانه خود را به دور از چشم والدینش از خانه‌شان شروع کرده و در پیام رسان تلگرام با ایجاد درگاه‌های جعلی شماره کارت و رمز دوم ۴۰۰‌حساب بانکی را در اختیار گرفته و با اسامی مستعار اقدام به خرید کالا از فروشگاه‌های مجاز در سطح کشور می‌کرد، وی با بیان اینکه مشخصات ۴۰۰‌حساب بانکی که رمز دوم آن‌ها در اختیار متهم بوده شناسایی شده‌است، که از این حساب‌ها بیش از یکصد‌میلیون تومان برداشت شده‌است و انتظار می‌رود با ادامه تحقیقات ارزش کلی وجوه برداشتی از حساب مالباختگان بیشتر شود.

سردار واعظی گفت: تا‌کنون معادل ۳۵‌میلیون‌تومان کالای خریداری شده با استفاده از حساب مالباختگان شامل انواع گوشی تلفن همراه، زیورآلات طلا و نقره، تجهیزات دیجیتال همراه و... از خانه متهم کشف شده است.

این مقام انتظامی گفت: بعضی از حساب‌های بانکی ۱۵‌مرحله کپی و فیشینگ شده ولی به علت عدم فعالسازی قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی، صاحبان حساب متوجه این اقدامات نشده‌اند.

سردار واعظی نظارت بیشتر والدین بر رفتار و حرکات فرزندانشان را خواستار شد و تصریح کرد: خانواده این متهم نوجوان به رفتار فرزند خود مشکوک شده‌بودند، ولی به علت ترس از واکنش منفی وی موضوع را پیگیری نکردند، ولی در حال حاضر عواقب قضایی بیشتری متوجه فرزند آن‌ها خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار