کد خبر: 977339
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
سرویس ایران جوان آنلاین: ۴۷۵ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان‌غربی افزوده شد، با این حال باید این تعداد به ۵۵۰۰ تخت برسد.
جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از بهره‌برداری دو بیمارستان جدید در استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی میلاد ارومیه و فاز دو بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب ۴۷۵ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستانی استان افزوده می‌شود، با این حال هدف‌گذاری، برای رساندن به تعداد ۵۵۰۰ تخت است.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها شاخص تخت‌های بیمارستانی استانی به ۵ /۱ تخت می‌رسد، افزود: هم اکنون شاخص تخت‌های بیمارستانی کشور ۶ /۱ تخت است که در صورت بهره‌برداری و تکمیل بیمارستان تخصصی زنان این استان به شاخص کشوری می‌رسد. وی با اشاره به سفر وزیر بهداشت و معاون اول رئیس‌جمهوری کشورمان به آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این سفر ضمن بازدید از طرح‌های بیمارستانی از جمله بیمارستان تخصصی زنان ارومیه چند طرح بهداشتی و درمانی از جمله کلینیک ویژه بیماران سرطانی در میاندوآب نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون طرح‌های درمانی زیادی از جمله بیمارستان ۳۰۰ تختی زنان در ارومیه، بیمارستان ۲۵۰ تختی خوی و فاز توسعه بیمارستان‌های بوکان و تکاب در حال تکمیل است گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ارائه خدمات درمانی به مردم در این شهر‌ها کیفیت بهتری پیدا می‌کند و سرانه تخت‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه در بیمارستان‌های استان ۳۷۵۰ تخت وجود دارد و هدف‌گذاری، برای رساندن به تعداد ۵۵۰۰ تخت است، افزود: در حال حاضر ۲۴ بیمارستان زیر نظر این دانشگاه در استان فعالیت می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار