کد خبر: 977292
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
دبیر کانون منتظران(مهدویت) دانشگاه تبریز با تاکید بر حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا گفت:ما دانشجویان مومن و انقلابی در برابر جریان شهید‌زدایی ساکت نخواهیم ماند، چرا که یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های تنفس فرهنگی جامعه ایرانی منوط به زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و عمل به سیره آنهاست.

عرفان خیرخواه فعال دانشجوی دانشگاه تبریز در پاسخ به این سوال که جریان شهیدزدایی از کجاست و چرا برخی مدیران و مسوولان از این واژه در هراس هستند ؟ اظهار داشت: امروز زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا بر همگان ضروری بوده، برای اینکه امروز اقتدار کشورمان در حوزه‌های مختلف به‌خاطر جانفشانی‌های آنان بوده است.

این فعال دانشجوی آذربایجان‌شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های تنفس فرهنگی جامعه ایرانی منوط به زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و عمل به سیره آنهاست، یادآور شد: مدتی است که جریانی در راستای شهیدزدایی اقداماتی در سطح شهرها انجام می‌گیرد که قطعا باید در برابرش ایستاد و مردم نشان دادند که در برابر این حرکات ناشایست ساکت نمی‌نشینند.

دبیر کانون منتظران (مهدویت) دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه جریان شهید‌زدایی را باید به صورت ریشه‌ای در کشور حل کرد، تصریح کرد: در این بین نکته قابل توجه این است که نباید شهیدزدایی را تنها در تابلوهای معابر شهر دید و به آن حساسیت نشان داد؛ بلکه باید در برابر زدودن تفکر شهدا و نحوه عمل آنها در عرصه قدرت برآشفت و به حفظ و احیاء آن قیام کرد.

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز در نهایت تاکید کرد: ما در برابر حذف واژه شهید از تابلوها واکنش نشان می‌دهیم (که قطعا واکنش درستی است) اما آیا به همین اندازه در برابر اشرافی‌گری مذهبی، توزیع نابرابر ثروت و امکانات، رعایت نشدن اولویت‌ها و نیازهای قشر مستضعف توسط شماری از مسوولان، حساسیت نشان می‌دهیم؟ آیا این اعمال در تناقض با سیره شهدا نیست؟ توجه به شهیدزدایی تنها در حوزه فُرمیک، جفا در حق خونِ شهدا و مردم است.

گزارش فارس حاکی است؛ پروژه شهیدزدایی در سال‌های اخیر در برخی کلان‌شهرها در شکل و قالب‌های مختلف در دستور کار برخی مسوولان و مدیران قرار گرفت. این پروژه یک روز با جمع کردن عکس‌های شهدا، بی‌اعتنایی و بی‌توجهی به مادران و پدران شهدا، زخم زبان‌ها و بی‌احترامی آغاز و حالا حذف عبارت "شهید" در تابلو سرکوچه‌ها و محلات برخی کلان‌شهرها کلید خورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر