کد خبر: 977266
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
فرمانده نیروی انتظامی گفت: خط قرمز ما امنیت انتخابات است و در بحث حفاظت از این امانت، با کسی تعارف نداریم.
سرویس جامعه جوان‌آ‌نلاین: سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با مهم‌ترین تمهیدات نیروی انتظامی برای انتخابات آینده مجلس، اظهار داشت: یکی از چهار مرجع پاسخگویی به استعلامات شورای نگهبان، نیروی انتظامی است و خوشبختانه ما به دلیل تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، در یکجا پاسخگو به شورای نگهبان هستیم که پیش‌تر این استعلامات از آگاهی، پلیس مواد مخدر، پلیس امنیت و اینترپل بود.

وی عنوان کرد: الآن همه کار در پلیس امنیت تجمیع شده است و تحقیقات را در مورد کسانی که احتمال می‌دادیم نامزد شوند، شروع کرده‌ایم و نتایج اعلام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: موضوع بعدی امنیت حوزه‌های انتخاباتی است که امانتی در دست ما است و با برنامه‌ریزی دقیق و اطلس تهیه‌شده از اتفاقات گذشته، با آرامش کامل انتخابات برگزار خواهد شد و خط قرمز ما هم امنیت انتخابات است و در بحث حفاظت از این امانت، با کسی تعارف نداریم.

اشتری با بیان اینکه ما روی اصول خودمان ایستادگی می‌کنیم، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که انتخابات آرامی را داشته باشیم، تمام استان‌ها و شهرستان‌ها آماده همکاری با دفاتر نظارت شورای نگهبان را دارند و این هماهنگی‌ها بیش‌تر خواهد شد، اولویت اول، استفاده از نیروی‌های انتظامی خود استان‌ها است و اگر در حوزه‌ای کمبود نیرو داشته باشیم با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح از دیگر نیرو‌ها استفاده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: اگر بنا شد که از نیرو‌های دیگر استفاده کنیم، اولویت با بسیج است، در شهر‌های بزرگ مانند تهران و مشهد قطعاً از نیرو‌های خودمان استفاده می‌کنیم و اصولاً افرادی هستند که تجربه حضور در انتخابات را داشته‌اند، امسال نیز آموزش‌های لازم را بیش‌تر از گذشته دیده‌اند و با آمادگی کامل در خدمت هستند.

وی افزود: تعداد افرادی که برای هر شعبه مشخص می‌شود، بستگی به شعبه دارد و ما قطعاً ۱۵۰ هزار نفر یا بیش‌تر از نیرو‌های خودمان را استفاده می‌کنیم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار