کد خبر: 977240
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
فرار ۶۰ درصد پزشکان از پرداخت مالیات
فرار مالیاتی دو قشر دارای پایگاه اجتماعی بالا در جامعه، همچنان خبرساز است؛ وکلای قانوندان و پزشکان به عنوان دو گروه مرجع اجتماعی با وجود تمام بهایی که در جامعه برای خودشان و جایگاهشان وجود دارد، حالا که کارشان به حساب و کتاب‌های مالیاتی افتاده کارنامه عملکردشان چندان درخشان نیست!
کبری فرشچی
سرویس جامعه جوان آنلاین: ماجرای پیگیری فرار مالیاتی از پزشکان شروع شد و تدابیری برای الزام این قشر برای پرداخت مالیات در نظر گرفته شد که مهم‌ترین آن‌ها الزام پزشکان به نصب دستگاه کارتخوان در مطب‌هایشان بود، اما انگار تدابیر اندیشیده شده چندان کارگر نیفتاده و آنطور که محمد مسیحی معاون سازمان امور مالیاتی می‌گوید، ۶۰ درصد از پزشکان هنوز فرار مالیاتی دارند. بنا به تأکید وی هم مجلس و هم دولت در فراخوان پزشکان و وکلا در سامانه مالیاتی پیگیر بوده‌اند، اما تاکنون فقط ۴۰ درصد پزشکان ثبت‌نام کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور از ورود دادستانی به موضوع فرار مالیاتی پزشکان و وکلا خبر می‌دهد.

وی که در برنامه تلویزیونی پایش حضور یافته بود، در مورد فرار مالیاتی برخی پزشکان و وکلا گفت: «وزارت بهداشت و دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری این امر هستند و هرکجا که نیاز به اجرای تکالیف و نیاز به مساعدت دستگاه قضا باشد، ما وظیفه داریم به آن‌ها کمک کنیم.»

منتظری با بیان اینکه چرا باید افرادی با درآمد متوسط موظف به پرداخت مالیات باشند، اما افرادی با درآمد میلیاردی از پرداخت مالیات فرار کنند، تصریح کرد: «از پزشکان درخواستم این است که خودشان در کمک به مدیریت کشور از این موضوع استقبال کنند چراکه اگر پرداخت نکنند دادستانی بعد از اعلام جرم، به آن ورود می‌کند.»

وی همچنین در مورد برکناری برخی قضات و تعیین تکلیف پرونده‌هایی که قضاوت کردند، گفت: «مسئله برخورد با قضات، جدید نیست و گهگاهی رخ داده و دادسرای انتظامی وضعش به همین دلیل است.» بنا به تأکید آقای دادستان، ۱۱هزار قاضی داریم که ۱۶میلیون پرونده را در سال گذشته قضاوت کردند و ممکن است عده‌ای محدود فساد کنند. منتظری تصریح کرد: «ما دفاعی از آن‌ها نداریم و اغماضی نمی‌کنیم، اما اگر برخورد می‌شود و به مردم گفته می‌شود به این دلیل است که مردم بدانند قوه با هیچ نوع از فسادی تعارف ندارد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یزدان نورانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
0
0
م پول ویزیت پزشکان بالا هست اینها انصاف ندارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار