کد خبر: 977230
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
سخنگوی هیئت رییسه عنوان کرد
بودجه سال ۹۹، میزان تحقق عدم وابستگی بودجه ۹۸ به نفت و گام چهارم تعهدات برجامی در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی گفت: در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی قرار داریم؛ بودجه سال ۹۹ در مقایسه با بودجه سال ۹۸، از نظر شکلی و محتوایی ارزیابی شد تا تحقق سهم عدم وابستگی به نفت را در بودجه ۹۸ مشخص کنیم.

وی افزود: با توجه به اعمال قانون قوه قضائیه و همچنین حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری-حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرد- در رابطه با مالیات ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه مالیاتی پیش بینی شد؛ یعنی مبلغ از پیش‌بینی‌ها بیشتر شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید مشخص شود که سال آینده چه میزان بودجه مالیاتی، فروش اوراق و فروش شرکت‌های دولتی را داشته باشیم؛ همه این موارد باید در سطحی پیش بینی شود که بودجه هزینه‌ای کشور را تأمین کنیم و در تملک دارایی‌ها هم انتظار کاذب ایجاد نکنیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود که دولت از نظر شکلی و محتوایی بودجه‌ای را به مجلس ارائه دهد که قابل تحقق باشد و مانند سال ۹۸ برخی ردیف‌ها تخصیص ۴۰ درصدی در آن منظور شود؛ همچنین توازن منطقه‌ای هم در آن لحاظ شده باشد، بودجه باید بر اساس منطقی عادلانه و بر اساس بودجه ۹۸ و ۹۹ پیش بینی شود؛ انتظار‌ها باید در بودجه واقعی باشد. وی درباره گام چهارم و کاهش تعهدات برجام به عنوان یکی از موضوعات جلسه غیرعلنی دیروز گفت: گام چهارم موضوع استراتژی نظام است و باید با دقت و محاسبه شده انجام شود؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره‌ای نخواهیم داشت. اگر هم مذاکره‌ای باشد چهارچوب ۵+۱ خواهد بود آن هم در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود. عباسی تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی همچنین به رویداد‌های نیویورک و پیشنهادات رئیس جمهور فرانسه به آقای روحانی اشاره شد.

رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم به ایرنا گفت: منابع تأمین مالی، حوزه نفت، حوزه مالیات و عوارض و واگذاری دارایی‌های مالی در بودجه ۹۹ و همچنین دوسالانه بودن بودجه بررسی شد. وی افزود: منابع تأمین مالی، حوزه نفت، حوزه مالیات و عوارض و واگذاری دارایی‌های مالی مانند اوراقی که هر ساله منتشر می‌شود- طبق برنامه ششم توسعه باید سال پنجم تسویه شود- در بودجه ۹۹ بررسی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار