کد خبر: 977212
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
فرمانده انتظامی تهران بزرگ
فرمانده انتظامی پایتخت درباره سرنوشت بازداشت شدگان طرح پاکسازی خانه‌های میدان امام‌حسین (ع) گفت که این افراد با تشکیل پرونده تحویل مقام‌قضایی شده‌اند که دادگاه درباره آن‌ها اقدام به صدور رأی خواهد کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی به خبرنگار ما گفت که این خانه‌ها فقط خانه مجردی نبود بلکه پاتوق خلافکاران، اتباع بیگانه، معتادان و خرده‌فروشان مواد‌مخدر بود که به درخواست مردم محل این طرح اجرا شد و بازداشت شدگان برای تعیین سرنوشت پرونده‌شان به مرجع قضایی تحویل داده‌شدند و مقدمات برای اجرای مرحله دوم طرح در جریان است.

فرمانده انتظامی پایتخت درباره واکنش پلیس تهران درمورد اجاره دادن خانه‌لوکس شمال‌شهر که به صورت ساعتی یا شبانه روزی به ترویج فساد می‌پردازند، گفت: «اقدام‌هایی که در این باره صورت می‌گیرد خلاف قانون است و برای نظارت پلیس در این حوزه با مسئولان اتحادیه مشاوران املاک رایزنی‌های لازم صورت گرفته تا قرارداد‌ها فقط از طریق مشاورین املاک انجام شود.» دو موضوع مطالبه شده خبرنگار جوان از رئیس پلیس تهران مطالبه عمومی جامعه است. در یک سوی شهر بروز جرم و فساد در خانه‌های آلوده محله‌هایی بدنام در جریان است و سوی دیگر شهر فساد در خانه‌های لوکس شیوع پیدا می‌کند.

حمله پلیس به پاتوق تبهکاران در خانه‌های آلوده منجر به از بین رفتن زمینه جرم نخواهد شد بلکه بازداشت شدگان آن پس از سیر مراحل قانونی آزاد شده و در محله‌های دیگر شروع به تولید جرم و آلوده کردن بخش دیگری از شهر خواهند کرد، بنابراین ضرورت‌دارد اقدام‌های پیش‌دستانه پلیس و دستگاه‌های دیگر به توقف چرخه جرم و شکل‌گیری محله‌های بدنام بیشتر منجر شود. این موضوع، اما درمورد شیوع فساد به شیوه خانه‌های لوکس با دشواری بیشتری همراه است؛ چراکه بروز جرم و فساد در این شیوه به صورت بزک کرده صورت می‌گیرد و به دلیل تمکن مالی شدید برگزار‌کنندگان آن برخورد با آن هم دشوار‌تر خواهد بود.

درباره طرح ظفر ۲
رئیس پلیس تهران روز گذشته درحاشیه طرح ظفر‌۲ که در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: «بعد از یک‌ماه کار اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری لازم دستگاه قضایی توانستیم، با اجرای ۲۰۰‌حکم در ۲۰۰ مخفیگاه خرده‌فروشان در سه‌روز ۲۷۰‌نفر از خرده‌فروشان حرفه‌ای را دستگیر کنیم. در اجرای این طرح ۳۰۰‌کیلوگرم موادمخدر کشف و ۹۰۰ معتاد متجاهر هم جمع‌آوری و به مراکز بازپروری فرستاده شدند. همچنین ۱۱‌دستگاه خودرو و ۱۵‌کیلوگرم قرص متادون نیز در این طرح کشف و ضبط شد.» سردار رحیمی به کشف محموله مواد‌مخدر که در قالب سنگ گرانیت جاسازی شده‌بود، اشاره کرد و گفت: «این محموله بالغ بر یک تن و ۳۰۷ کیلوگرم مواد‌مخدر در قالب محموله سنگ گرانیت در حالیکه از استان فارس به تهران در حال انتقال بود با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت شناسایی و کشف شد.»

سردار رحیمی از پلمب ۱۵‌منزل از ۲۰۰‌مخفیگاه معتادان و رصد منازلی که به فروش مواد مخدر می‌پردازند، خبر داد و گفت: «در این طرح، یک گلخانه تولید بذر گل نیز شناسایی و چهار‌نفر دستگیر شدند. این بذر‌ها به صورت قاچاق از خارج از کشور وارد ایران می‌شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار