کد خبر: 977209
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
یک پخش‌کننده بین‌المللی فیلم معتقد است ارسال فیلم‌های مخدوش درباره ایران به خارج پیش‌فرض‌های رسانه‌های بیگانه را تقویت می‌کند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اخیراً موضوع اکران فیلم توقیفی خانه پدری در شهر‌های مختلف کشور استرالیا مطرح شد و تا به حال نیز سازمان سینمایی درباره چگونگی خروج این فیلم از ایران و راهیابی‌اش به جشنواره‌ای موسوم به فیلم‌های ایران واکنشی نشان نداده است.

در این ارتباط یک پخش‌کننده بین‌المللی فیلم معتقد است: حضور و اکران فیلم توقیفی «خانه پدری» در یکی از جشن‌های سینمایی در استرالیا برای ایرانی‌ها و خارجی‌ها عواقب بدتری از اکران این فیلم در داخل دارد. «محسن برمهانی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران پویا عنوان کرد: بخش قابل توجهی از ایرانیانی که مقیم هستند و به صورت معمول به دلیل سم‌پاشی‌هایی که رسانه‌های بیگانه علیه ایران انجام می‌دهند، دارای پیش‌فرض‌های به‌اصطلاح اپوزیسیون هستند و در یک کلام اطلاعات کامل و جامعی از وضعیت ایران ندارند. آن‌ها به طور طبیعی درگیر زندگی در آن کشور هستند و مانند هر ایرانی که دارد زندگی می‌کند و درگیر مشکلاتی مانند معیشت و مالیات و اجاره و... است آن‌ها هم در آنجا با همین مشکلات زندگی می‌کنند و به ایران به‌صورت یک نوستالژی نگاه می‌کنند، ایران وطنشان است و آن را دوست دارند، بنابراین می‌روند و فیلم‌های ایرانی را تماشا می‌کنند. حالا این فیلم ایرانی که از ایران آمده و برای آن‌ها به نمایش درآمده است، خیلی مهم است که چه تصویری را از میهن برایشان نشان می‌دهد؛ اگر تصویری مخدوش و سیاه برای آن‌ها نمایش داده شود فرضیه‌های غلط و دروغینی که رسانه‌های غربی به آن‌ها گفته‌اند تقویت می‌شود. این وضعیت درباره جشنواره‌های خارجی به مراتب مهم‌تر است.

وی می‌افزاید: در عین حال که این‌گونه فیلم‌ها تصویر ایران را مخدوش و بد جلوه می‌دهد نباید انتظار داشت که این فیلم‌ها آنجا اکران نشود. ارسال فیلم برای جشنواره‌ها کار بسیار ساده‌ای است. برمهانی گفت: ببینید در کشور‌های خارجی چگونه ممیزی ایجاد می‌شود، آیا روی محتوای فیلم‌ها مانند ما نظارت نمی‌کنند، البته باید به‌دلیل برخی از ارزش‌ها و مسائل دینی و اخلاقی ما محور‌ها و مؤلفه‌هایی وجود داشته باشد، اما کار بهتر آن است که مدیران سینمایی غربی می‌کنند، آن‌ها گیت را کجا می‌گذارند؟ روی ورودی هنرمندان، روی زندگی و محل اندیشه و تفکرات آنها، در واقع آن‌ها هنرمندداری می‌کنند، هنرمندانشان را می‌سازند. بخشی از نظارت را باید روی تربیت هنرمند معطوف کرد تا منافع ملی را در نظر بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار