کد خبر: 977124
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت : با تشکیل کارگروه کاهش پرونده‌های مسن در استان البرز و اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر، تعداد این پرونده‌ها کاهش قابل توجهی داشته است.

دکتر فاضلی هریکندی در نشست نشست شورای معاونین دادگستری استان البرز با تبیین جایگاه قضاوت تصریح کرد: خداوند نعمت‌های متعددی را برای انسان قرار داده ولی برای هیچ یک منتی نگذاشته است تنها برای ولایت است که منت گذاشته و مشروعیت تمام امور و اقدامات مشروط بر ولایت است؛ قضاوت یکی از شئونات خاص ولایت است که به قضات اعطا شده و در محضر الهی در این خصوص مورد سئوال قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه با تقدیر از فعالیت کارکنان دادگستری که با وجود کمبودها بی وقفه تلاش می کنند گفت: امیدواریم با انعکاس شرایط استان به مسئولان ارشد قوه قضائیه، مقدمات جذب نیروهای قضایی و اداری فراهم شود تا با جذب کارکنان جدید بخشی از فشار کاری کاسته شود و بتوانیم خدمات قضایی بهتری را به مردم استان ارائه کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه در خصوص ارتقاء دادگاه بخش چهارباغ به دادگستری گفت: پس از ارزیابی‌های انجام شده پیشنهاد ارتقاء دادگاه بخش چهارباغ به دادگستری به قوه قضائیه ارائه شد و در نهایت از سوی ریاست محترم قوه قضائیه تصویب و جهت اجرا به دادگستری استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اولویت دادگستری کل استان البرز برای ارائه خدمات قضایی در کلیه مناطق شهری تصریح کرد: در این زمینه مطالعات دقیقی انجام شده تا بتوانیم با توزیع متوازن خدمات در استان همه مردم را در کلیه مناطق از خدمات قضایی بهره مند کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز اضافه کرد: یکی از معضلات کلانشهر کرج نبود توازن در ارائه خدمات قضایی است که برای حل این مشکل ایجاد مجتمع قضایی در جنوب، شرق و غرب شهرستان کرج با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات قضایی در دستور کار قرار دارد.

 فاضلی هریکندی متذکر شد: در دیدار اخیری که از بخش آسارا به منظور آشنایی با مسائل و مشکلات آن انجام شد مسئولان بخش اعلام کردند که بسترها برای ایجاد واحد قضایی در این شهر مهیاست؛ دادگستری استان نیز بررسی خواهد کرد تا با توجه به شرایط، پیشنهاد ایجاد دادگاه بخش آسارا را برای تاسیس به قوه قضائیه ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اولویت‌های مهم دادگستری را کاهش پرونده‌های مسن عنوان کرد و گفت: با تشکیل کارگروه کاهش پرونده‌های مسن در استان و اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر، تعداد این پرونده‌ها کاهش قابل توجهی داشته ولی امیدواریم با ادامه این روند، تحولی بزرگ را تا پایان سال در زمینه پرونده‌های مسن استان البرز داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تبیین نتایج بازدیدهای سرزده خود و حضور در حوزه‌های قضایی استان و نشست با اقشار و گروه‌های مختلف تصریح کرد: بر اساس مشاهدات میدانی و اخذ نظرات به برآوردی مناسب از شرایط استان رسیده‌ایم که گزارش آن محضر رئیس محترم قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

وی بر لزوم پیگیری اجرای طرح تحول قوه قضائیه با همه شئونات آن در استان تاکید کرد و خاطرنشان شد: در استان البرز برنامه‌هایی ویژه تدارک دیده شده تا کلیه مواردی که در قوه قضائیه مصوب می‌شوند را با نگاه به مشکلات استان بومی‌سازی کرده و عملیاتی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در مساجد استان تشریح کرد: این طرح یکی از برنامه‌های تحولی است که در روزهای آینده در استان البرز اجرایی خواهد شد و با اجرای آن که با همکاری کانون وکلا، کانون کارشناسان مرکز و کانون‌های مساجد استان اجرایی خواهد شد کارشناسان حقوقی با حضور در مساجد به ارائه مشاوره‌های حقوقی خواهند پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار