کد خبر: 976985
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی موفق به طراحی اپلیکیشنی شده است که مالکین منازل یا مشاوران املاک می‌توانند با استفاده از آن، از طریق گوشی تلفن همراه به صورت ۳۶۰ درجه از ملک مورد نظر خود تور مجازی ۳۶۰ تهیه کنند.
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: محمد احمدی، مدیر این شرکت دانش‌بنیان در این باره توضیح داد: مشاوران املاک می‌توانند به وسیله این اپلیکیشن مسکن مجازی، تصاویر ۳۶۰ درجه املاک خود را در پلتفرم‌های انتشار رایگان انواع آگهی و نیازمندی خریدوفروش کالا و ملک به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب مشتریان می‌توانند به جای بازدید حضوری از املاک، بازدید مجازی داشته باشند.
وی در پاسخ به اینکه محصول فوق مشابه خارجی دارد یا خیر، توضیح داد: در این حوزه با یک الی دو شرکت خارجی رقابت داریم که یکی از آن‌ها شرکت Matterport امریکایی است که ما را در لیست تحریم‌های خود به لحاظ ارائه خدمات قرار داده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه شرکت آلمانی Immoviewer، شرکت دیگری است که با آن هم رقابت داریم، اظهار کرد: در نمونه امریکایی این نوع محصول از سخت‌افزار یا دوربین‌هایی استفاده شده که حدود ۴ هزار دلار قیمت دارند. این در حالی است که روش ابتکاری و محصول ما ضمن تأمین کیفیت مشابه، به لحاظ قیمت کاملاً اقتصادی است و متناسب با اقلیم ایران و کشور‌های همسایه طراحی شده است.
احمدی ادامه داد: در طراحی این اپلیکیشن، به این سمت روی آوردیم که بتوان ساخت و بازدید تور سه‌بعدی املاک را از طریق تلفن همراه و اصطلاحاً به صورت No gadget فراهم کرد که این ویژگی باعث شده محصول قابلیت «انتشار» و «همگانی شدن» را داشته باشد.
وی با بیان اینکه نمونه آلمانی اپلیکیشن مسکن مجازی به نمونه ایرانی بیشتر شباهت دارد، خاطرنشان کرد: محصول ایرانی را با یک‌پنجم قیمت محصول آلمانی و یک‌بیستم محصول امریکایی ارائه می‌کنیم و از این جهت باعث شده خاصیت رقابت‌پذیری و قابلیت صادرات داشته باشد.

مدیر شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: از کشور ترکیه و حتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس درخواست صادرات محصول را داشته‌ایم و در حال حاضر مشغول انجام امور مربوط به باز کردن حساب و ثبت شرکت در خارج از ایران هستیم.
احمدی اضافه کرد: شرکت Matterport سال‌ها سابقه همکاری با بزرگ‌ترین شرکت فایلینگ ملکی دنیا نظیر Zillow را دارد و در ۸۲ کشور نمایندگی دارد. این در حالی است که شرکت آلمانی Immoviewer در ۱۴ کشور نمایندگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: تلفن‌های همراه مجهز به «ژیروسکوپ» می‌توانند به این اپلیکیشن مجهز شوند. تقریباً گوشی‌هایی که از سال ۲۰۱۴ به بعد تولید شده‌اند و گوشی‌های اَپل از مدل S۵ به بالا دارای ژیروسکوپ هستند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این محصول برای تولید و افزودن تصاویر ۳۶۰ به تور ملک از سه روش «تولید به وسیله انجین خود اپلیکیشن»، «دوربین‌های ۳۶۰ درجه» و «تصاویر موجود در گالری گوشی» استفاده می‌کند. از آنجا که برای تولید تصاویر سیلندری ۳۶۰ توسط اپلیکیشن نیاز به ژیروسکوپ گوشی است، لذا برای گوشی‌های ارزان یا قدیمی که مجهز به این سنسور نیستند، دوربین ارزانی با قیمت حدود ۵۰ دلار در نظر گرفته شده است.
احمدی افزود: همچنین برای تسهیل در استفاده از این اپلیکیشن، یک لنز چشم ماهی circular طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته است که قیمتی معادل ۲۵۰ هزار تومان دارد؛ از طریق آن هم می‌توان به وسیله اپلیکیشن تصاویر ۳۶۰*۳۶۰ تولید کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه انجین تولید شده کاملاً بومی و با دانش فنی داخلی طراحی و تولید شده است، درنتیجه از آن می‌توان در حوزه‌های دیگر نظیر سه‌بعدی‌سازی خودرو نیز استفاده کرد. در این راستا محصول دیگر شرکت که رونمایی قطعی از آن صورت نگرفته و برای رونمایی از آن در حال مذاکره با مجموعه‌های دیگر هستیم، به فروش خودرو اختصاص دارد؛ افرادی که صاحب نمایشگاه خودرو هستند، می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن، نمای ۳۶۰ درجه خودرو را روی سایت‌های فایلینگ خودرو به اشتراک بگذارند و برای مشتریان احتمالی این امکان را فراهم کنند که از تمام زوایای بیرونی و داخلی خودرو بازدید داشته باشند.
مدیر این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: محصول فعلی نمایش سه‌بعدی خودرو، بهینه شده محصولی است که مشابه آن در دنیا وجود دارد؛ اما بر اساس نیاز داخل بازطراحی شده است و در فاز توسعه ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی به آن اضافه خواهد شد. مشتری اصلی ما برای این محصول، یکی از پلتفرم‌های انتشار رایگان انواع آگهی و نیازمندی خریدوفروش کالا‌های نو و دست‌دوم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر