کد خبر: 976859
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
مردی که با وعده تهیه قطعات یدکی خودرو‌های بنز و بی‌ام‌و مالکان آنرا فریب داده و ۲۰‌میلیارد تومان پول به جیب زده است سرانجام بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، این پرونده از اول مهرماه امسال و همزمان با طرح شکایت‌های مشابه علیه این مرد فریبکار به جریان افتاد. تحقیقات حکایت از این داشت که متهم با وعده تهیه قطعات یدکی خودرو‌های بنز و بی‌ام‌و مالکان آن را فریب داده و در حال کلاهبرداری به این شیوه است. پس از آن بود که پرونده به دستور قاضی شعبه ۱۰‌بازپرسی ناحیه‌۵ در اختیار کارآگاهان اداره‌چهارم پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

یکی از شاکیان در شرح ماجرا گفت: من مالک یک خودروی بنز گرانقیمت هستم و در کانال تلگرامی هواداران بنز هم عضویت دارم. مدتی قبل بود که متوجه یک آگهی در کانال شدم که سفارش دهنده آن گفته بود در کار تهیه قطعات بنز از کشور‌های حوزه خلیج فارس وگرجستان فعالیت می‌کند و قطعات را به نرخ پایین‌تر از بازار به دست مشتریان می‌رساند. از آنجا که خودروی من به یک قطعه نیاز داشت و قیمت بالایی هم داشت با تلفن درج شده آگهی تماس گرفتم. بعد از توافق بر سر قیمت بود که به آن مرد اعتماد کردم و شماره حسابش را گرفتم و پول را به حسابش واریز کردم. قرار بود چند روز بعد آن مرد قطعه مورد نیازم را با پیک ارسال کند که دیگر به تماس‌هایم جواب نداد.

شاکی دیگر هم گفت: من برای تعمیر خودروی بی‌ام‌و با آگهی درج شده در کانال تلگرامی تماس گرفتم. مردی که به تماسم جواب داد گفت که در کار تعمیر و تهیه قطعات آن فعالیت می‌کند. بعد از حرف زدن در این باره خودروا‌م را به محل کارش بردم تا آن را تعمیر کند. چند روز بعد، اما متوجه شدم که آن مرد کلاهبردار است و خودروی من را به شیوه‌ای نامشخص به فروش رسانده‌است که از او شکایت دارم!

کارآگاهان در جریان بررسی شکایت‌ها راهی محل کار متهم شده، اما متوجه شدند که او از محل متواری شده‌است که دفتر کارش به دستور قاضی پلمب شد.

تحقیقات گام به گام پلیس در این باره جریان داشت تا اینکه آخرین مخفیگاه متهم در شهرستان پرند شناسایی و ۱۲‌آبان‌ماه بازداشت شد. بررسی سوابق متهم ۳۸‌ساله نشان داد که او از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً دو بار به اتهام کلاهبرداری بازداشت شده و به زندان افتاده، اما هر بار پس از آزادی به عمل مجرمانه‌اش ادامه داده بود.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: ارزش ریالی پرونده ۲۰‌میلیارد تومان است که در حال حاضر ۱۵‌نفر از شاکیان شناسایی شدند و تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهم همچنان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار