کد خبر: 976749
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
نماینده ولی فقیه در استان کردستان
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: وحدت یکی از مسائل اصلی و اساسی است و هیچکس در آن شک ندارد که وحدت از نعمت‌های بزرگ است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در همایش پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد و اقتدار امت اسلامی که هم‌اکنون با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است، با تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: این وحدت و همبستگی به برکت وجود امام و پیروی از آن امام بزرگ بود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کروستان، وجود نازنین پیامبر را یکی از برکات خداوند دانست و گفت، پیامبر وظیفه داشت که بشر را از جهالت و ظلمت نجات دهد و خود خداوند پیامبر را چنین معرفی می‌نمایند که پیامبر از جنس برای بشر، دلسوز و انسانی است که نسبت به مومنین مهربان است و رحمت للعالمین است.

وی افزود: پیامبر برای در رفاه‌بودن بشریت حریص است و با تمام وجود در راستای رفاه و آسایش بشریت تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: وحدت یکی از مسائل اصلی و اساسی است و هیچکس در آن شک ندارد که وحدت از نعمت‌های بزرگ است.

وی عنوان کرد: حبل‌الله که خداوند مسلمانان را به گرفتن آن توصیه می‌کند، قرآن و عترت پیامبر است که منشا وحدت هستند و اگر به آنها تمسک ورزیم قطعا وحدت بین جامعه اسلامی برقرار است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: وحدت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم که بیشتر مسائل بین شیعه و سنی مشترکات است و اختلافات جزئی نمی‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

به گفته وی، نزدیک‌ترین مذهب به تشیع‌ سنی شافعی است که این از بزرگان دین نقل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: نظرات در بخش‌های مختلف اشکال ندارد چون این نظرات موجب رشد خواهد شد کما اینکه در بین علمای تشیع و یا تسنن اختلاف‌نظرهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: علمای مقاومت نتیجه کار تقریب مذاهب است که در برابر علمایی که بابت اختلاف‌افکنی پول می‌گیرند، فعالیت دارند و مقاومت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان داشت: جبهه مقاومت به گونه‌ای قدرتمند شده است که قدرت‌های بزرگ هم تلاش می‌کنند به این جبهه وصل شوند.

وی گفت: تلاش‌های خوبی برای ارتقای سطح علمی روحانیون شیعه و سنی انجام شده است که مرکز تخصصی امام شافعی در کردستان راه‌اندازی شده، ایجاد شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در سطح کارشناسی و ارشد از این برنامه‌هاست ضمن اینکه دانشگاه ادیان در رشته‌های مختلف و اخیرا هم مصوب شده دانشگاه جامعه‌المصطفی برای طلاب شافعی‌مذهب در استان راه‌اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان گفت: ارائه خدمات به روحانیون سنی همان خدماتی است که به روحانیون و طلاب تشیع داده می‌شود.

به گزارش جوان، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به تدبیر و درایت امام راحل به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر