کد خبر: 976645
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۵
سرويس ایران جوان آنلاين: رئیس جهــاد دانشــگاهی بوشهر از آموزش ۱۰۰۰ سرباز در این استان در قالب طرح «سرباز ماهر» خبر داد.
علی‌احمدی زاده رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: ۱۰۰۰ سرباز در استان بوشهر در مرحله اول طرح «سرباز مهارت» توسط مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی بوشهر تحت آموزش قرار گرفتند. وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این طرح افزود: در طرح سرباز مهارت یا سرباز ماهر تعداد یک هزار سرباز نیرو‌های مسلح استان شامل نیرو‌های سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و دریابانی دوره‌های مهارت‌های عمومی حوزه کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی را فرا گرفتند. وی با اشاره به آموزش مهارت‌های کاربردی و اساسی به سربازان در این دوره‌ها، افزود: تلاش کرده‌ایم آموزش کاربردی سربازان به منظور یادگیری مهارت‌های مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در ایجاد شرایط مناسب زندگی برای جوانان شرکت کننده در این دوره تأثیرگذار باشد.
این مسئول، آشنایی با اصول رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب و کار‌های خرد، کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه‌ریزی شغلی، آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار و مهارت‌های بازاریابی و فروش را از اهم سرفصل‌های دوره مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح دانست. رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر همچنین آشنایی با مهارت‌های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، مهارت‌های تصمیم‌گیری و مدیریت زمان، مهارت‌های خودآگاهی، مهارت‌های ارتباط مؤثر و روابط بین فردی، مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت‌های همدلی، مبانی ازدواج، تفکر خلاق و حل مسئله را از سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی عنوان کرد. احمدی‌زاده با تأکید بر اهمیت مهارت آموزی سربازان یادآور شد: طرح ملی «سرباز مهارت» از پروژه‌های شاخص جهاد دانشگاهی است که بر اساس تأکید و دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده بهینه از دوران خدمت وظیفه طراحی و برنامه‌ریزی شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار