کد خبر: 976643
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
۱۴ سال پیش وقتی مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی کلنگ ورزشگاه ۶ هزار نفری مجموعه ۲۲ گولان، که یکی از مطالبات مردم کردستان است را در سنندج به زمین زدند فکرش را هم نمی‌کردند روزی این مجموعه به میراث کشور تبدیل شود.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرويس ايران جوان آنلاين: سال ۱۳۸۴ بود که کلنگ احداث ورزشگاه ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج به زمین زده شد. ساخت این ورزشگاه برای استان محروم کردستان آنقدر ارزشمند بود که حتی روستانشینان هم از شنیدن این خبر به شوق آمدند. هر چند در همان اوایل وقتی هر مسئولی به سراغ این مجموعه می‌آمد، قول اتمام آن را تا چند ماه آینده می‌داد، اما بعد از اینکه عمر ساخت این مجموعه به بالای ۱۰ سال رسید، جملات با ۱۱ سال گذشت...، ۱۲ سال گذشت...، ۱۳ سال گذشت...، و ۱۴ سال گذشت...، شروع می‌شود و جالب توجه اینکه مسئولان امر، دیگر کاری به زمان به زمین خوردن کلنگ ندارند و ترجیح می‌دهند با این میراث تاریخی (!) عکس یادگاری بگیرند و البته این کار در دوران انتخابات حتماً برای جمع کردن رأی، کمک حالشان خواهد بود.

۱۴ سال پیش وقتی مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی کلنگ ورزشگاه ۶ هزار نفری مجموعه ۲۲ گولان، که یکی از مطالبات مردم کردستان است را در سنندج به زمین زدند فکرش را هم نمی‌کردند روزی این مجموعه به میراث کشور تبدیل شود. روز کلنگ‌زنی مثل تمام مراسمات دیگر با کلنگ روبان زده و مسئولان کت و شلوار پوشیده به پایان رسید. اما بعد از آن این مجموعه چهار دوره ریاست جمهوری، دو رئیس سازمان تربیت بدنی، دو وزیر ورزش و جوانان، چهار استاندار و شش مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان را هم به خود دید، اما قیچی روبان زده افتتاح را ندید.

اعتبارات و وعده‌های بی‌عمل
بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور این است که هیچ مسئول بالا دستی از مدیران پایین‌تر در مورد عمکردشان، گزارشی نمی‌گیرد و هرگز خبری در مورد بازخواست یا توبیخ مدیری به خاطر کم کاری منتشر نمی‌شود. کلنگ پروژه‌ها به زمین زده می‌شود و محل تأمین اعتبارات هم مشخص می‌شود، اما نه تنها کاری انجام نمی‌شود، بلکه مدیران با سلام و صلوات دریافت تابلو فرش و لوح تقدیر جاهایشان را عوض می‌کنند. در مورد ورزشگاه ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج همین بس که وزیر کشور به عنوان یکی از بلند پایه‌ترین مسئولان، یاد گرفته سالی یکبار سری به این مجموعه بزند و در حالی که برخی مدیران «بله قربان‌گو» وی را احاطه کرده‌اند، وعده‌هایی بدهد و پس از گرفتن چند عکس یادگاری آنجا را ترک کند. البته مدیران استانی هم این رفتار مسئولان ملی را سرمشق خود قرار داده و خوب می‌دانند، کسی که خودش به حرف‌هایش عمل نمی‌کند، چطور می‌خواهد آن‌ها را بازخواست کند!

اردیبهشت ماه سال گذشته یعنی ۱۳ سال بعد از به زمین خوردن کلنگ این مجموعه بود که مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مثل مدیران قبلی به کردستان رفت تا بازدیدی از سالن ۶ هزار نفری شهر سنندج داشته باشد. اما جالب‌تر اینکه این مدیر هم طاقت نیاورد وعده‌ای بی‌اساس ندهد، به همین دلیل اعلام کرد این پروژه نهایتاً تا دهه فجر ۱۳۹۷ و با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد. یک ماه بعد یعنی در خرداد ۹۷ بود که استاندار کردستان حس کرد خیلی وقت است به سراغ ورزشگاه نرفته، بنابراین گریزی به آن زد و اتمام پروژه ۶ هزار نفری مجموعه ۲۲ گولان سنندج را یکی از دغدغه‌های مهم و اولویت‌دار خود بیان کرد و گفت که از محل اعتبارات استانی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص داده شده است. حامد جولایی علت تأخیر این ورزشگاه را به کمبود اعتبارات گره زد و اظهار امیدواری کرد با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته ملی و استانی، کردستانی‌ها حتماً در جشن افتتاح این پروژه شرکت خواهند کرد. ۲ ماه تا بهمن ماه ۹۷ و وعده بهره‌برداری از ورزشگاه مانده بود که وزیر کشور به کردستان رفت و دلش نیامد عکسی با خرابه‌های آن نگرید. البته هیچ کس متوجه نشد چرا مسئولی در این رده و جایگاه نپرسید «آیا از آذر تا بهمن می‌شود این ویرانه را تکمیل کرد؟» هر چند وعده‌های قبلی خودش را هم فراموش کرده بود.

عکس یادگاری دوباره وزیر کشور
وقتی به حرف‌های مدیران استانی و مسئولان کشوری توجه می‌کنیم، همه به اختصاص یافتن بودجه و اعتبار و وعده افتتاح مربوط می‌شوند. ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. گواه این ادعا هم اینکه، استانداری که سال قبل وعده داده و چشم به دهه فجر و بهره‌برداری از ورزشگاه دوخته بود امسال هم گفته بود با توجه به روند تکمیلی خوبی که در پیش است زودتر از شهریور ماه (۹۸) شاهد به بهره‌برداری رسیدن ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج خواهیم بود. اما شاید اتفاق ویژه روز گذشته کشور را بتوان در بازدید دوباره وزیر کشور از این ورزشگاه دانست. رحمانی فضلی که سال گذشته هم همین کار را کرده بود و عکس‌هایی را برای آلبومش برده بود امسال هم شاید از روی عادت به سراغ ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج رفت تا به همه کردستانی‌ها ثابت کند چقدر به فکرشان هست و خوب می‌داند خرابه‌شان حالا ۱۴ ساله شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار