کد خبر: 976631
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نیاز آمریکا به سوء استفاده از نام دیگر کشور‌ها برای مشروع نشان دادن اقدامات یکجانبه خود گفت: این اقدام آمریکا که اهداف و مطامع خود را پشت نام معدود کشور‌های دیگر پنهان می‌سازد نشانه ضعف و فقدان مشروعیت بین‌المللی است.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر تشکیل ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس اظهار داشت: تاریخ نشان می‌دهد که ائتلاف‌های آمریکایی همواره جز اسمی بی مسمی نبوده و تاکنون نه تنها امنیت ایجاد نکرده بلکه باعث ناامنی و بی ثباتی بیشتر در مناطق مختلف جهان شده است.

موسوی با اشاره به نیاز آمریکا به سوء استفاده از نام دیگر کشور‌ها برای مشروع نشان دادن اقدامات یکجانبه خود افزود: این اقدام آمریکا که اهداف و مطامع خود را پشت نام معدود کشور‌های دیگر پنهان می‌سازد نشانه ضعف و فقدان مشروعیت بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه از کشور‌های منطقه خواست تا با اتکاء به ظرفیت‌های خود و همسایگان در جهت امنیت پایدار و همه جانبه در منطقه گام بردارند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که طولانی‌ترین سواحل را در خلیج فارس دارد همچنان با قدرت تمام به حفظ منافع اقتصادی و امنیتی خود از جمله امنیت و ایمنی کشتیرانی در این پهنه آبی ادامه خواهد داد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار